به گزارش افکارنیوز به نقل از تسنیم، دبیر انجمن خودروسازان با اعلام اینکه تندر۹۰ در کارخانجات تولید شده ولی راهنماییورانندگی از شمارهگذاری آن خودداری میکند،گفت: هنوز دستور العمل قیمت گذاری خودرو با ارزمبادلهای ابلاغ نشده است.

احمد نعمت‌‌بخش ضمن تأکید براینکه هنوز خودروسازان دستورالعمل جدید قیمت‌گذاری خودرو براساس نرخ از مبادله ای را دریافت نکرده‌اند، اظهارداشت: خودرو سازان همچنان در تولید و عرضه محصولات خود با ضرر روبه رو هستند ولی خبری از جانب معاون اول رئیس جمهور برای ابلاغ دستورالعمل جدید نیست.

به گزارش تسنیم، وی به مشکلات این روزهای عرضه خودروی تندر ۹۰ اشاره‌کرد و افزود: این نوع خودرو به اندازه کافی در کارخانجات تولید شده است اما به واسطه اینکه یک ایربگ دارد راهنمایی و رانندگی از شماره گذاری آن ممانعت می‌کند که باید دلیل این امر را از آنان جویا شد.

دبیر انجمن خودروسازان ایران ضمن بیان این مطلب که برخی از خودروسازان به دلیل اعمال تحریم ها و نوسانات ارز قادر به تولید خودرویی دارای دو ایربگ نیستند، تصریح کرد: براساس قانون، راهنمایی و رانندگی باید خودروهای دارای یک ایربگ را نیز شماره گذاری نماید اما هنوز از این کار ممانعت می‌کند.

نعمت بخش با اشاره به اینکه در حال حاضر خودروسازان با ۴۶ درصد افت تولید مواجه هستند و قادر به دریافت تسهیلات و نقدینگی برای رفع مشکلات خود نیستند، گفت: به نظر بنده ابلاغ دستور العمل جدید قیمت‌گذاری خودرو تا حدودی می‌تواند ضرر و زیان خودروسازان را جبران نماید.

البته این مقام مسئول در صنعت خودرو از سردرگمی خودروسازان از مرجع قیمت‌گذاری خودرو خبرداد و گفت: یک زمان مرجع قیمت‌گذاری خودرو را سازمان حمایت از تولید‌کنندگان و مصرف‌کنندگان و در زمان دیگر شورای رقابت معرفی می‌کنند که این امر ما را در اعلام قیمت‌های پیشنهادی خود با ابهاماتی همراه کرده است.

وی در واکنش به انتشار برخی اخبار مبنی بر اینکه هم اکنون حجم زیادی از خودروهای تولیدی در کارخانه نگهداری و خودروسازان تمایلی به عرضه آنها در بازار ندارند، اظهار داشت: بله خودرو در کارخانه هست اما ناقص بوده و قادر به فروش آنها در بازار نیستیم.

نعمت بخش در ادامه به ضرر شرکتهای خودروساز در حوزه سهام خود اشاره کرد و افزود: پیش از این شرکت های ایران خودرو و ساپیا برای هر سهم ۳۸ تومان سود در نظر گرفته بودند که این رقم در شرایط فعلی به ضرر ۱۹ تومانی تبدیل شده است.