به گزارش افکارنیوز، یدالله صادقی - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران - در گفتوگو با ایسنا با بیان اینکه توزیع مرغ از امروز با قیمت حداقل ۵۱۰۰ تومان آغاز شده است، خاطرنشان کرد: احتمال این که این قیمت به ۵۲۰۰ تومان نیز برسد وجود دارد.

وی ادامه داد: این قیمت مختص به مرغ‌های منجمد است که البته مرغ گرم و منجمد تفاوت قیمت بالایی با هم ندارند.

صادقی با بیان این‌که مرغ‌هایی که امروز در بازار تهران توزیع می‌شود هم وارداتی و هم داخلی است، تصریح کرد: مرغ‌هایی که امروز به دست سازمان صنعت، معدن و تجارت توزیع می‌شود توسط شرکت پشتیبانی امور دام ذخیره و هر چقدر این شرکت مرغ در اختیار ما بگذارد ما توزیع می‌کنیم.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران در پاسخ به این سوال که توزیع مرغ تا چه زمانی ادامه پیدا می‌کند، بیان کرد: هر چقدر شبکه‌ها کشش توزیع داشته باشند این روند ادامه پیدا می‌کند.

وی گفت: میادین میوه و تره‌بار، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و واحدهای صنفی منتخب از سوی اتحادیه‌ها مراکز توزیع مرغ هستند.

صادقی با بیان این‌که با توجه به کشش بازار و میزان تقاضا عرضه مرغ ادامه پیدا می‌کند، بیان کرد: قیمت مرغ گرم در حال نزول است به همین دلیل در حال حاضر تفاوت قیمت بین مرغ منجمد و مرغ گرم زیاد نیست.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران در پایان تصریح کرد: هر چقدر استقبال باشد همان قدر توزیع مرغ داریم.

به گزارش ایسنا، پیش از این مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام اعلام کرده بود که ذخیره سازی گوشت مرغ که توسط این شرکت انجام شده است صد هزار تن و میزان ذخیره سازی گوشت قرمز نیز ۲۲ هزار تن است و قیمت و نحوه توزیع این اقلام از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام می‌شود.

رادمرد - معاون توسعه بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت - نیز در گفتوگو با ایسنا بیان کرده بود که در صورت مشاهده افزایش قیمت مرغ ذخیرهها آزاد میشود و هر گونه نوسان در بازار مرغ با آزادسازی ذخایر شرکت پشتیبانی امور دام قابل کنترل است.