آغاز اجرای فازم دوم پالایشگاه آبادان

به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، رستم قاسمی عصر امروز در مراسم افتتاح مرحله تکمیلی طرح بنزینسازی شرکت پالایش نفت آبادان که در باشگاه گلستان برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به نیازهایی که داریم، طی ۳۶ ماه آینده واحدهای پتروشیمی جدید را در کشور تکمیل کرده و به اتمام میرسانیم.

وی ادامه داد: در این هفته ۲ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در بخش نفت در کشور کلنگ زده شده و تمام تلاشمان بر این است که در مدت تعیین شده و مقرر آن‌ها را به پایان برسانیم.

*سال گذشته ۲۷ میلیارد دلار در حوزه نفت سرمایه‌گذاری شد

وزیر نفت خاطرنشان کرد: پروژه‌های نفت موجود در کشور در حال حاضر با تلاش‌های صورت گرفته و به دلیل در دستور کار بودن، به سرعت در حال پیشرفت بوده و با قدرت و توان داخلی همین دولت اجرایی شده است.

وی اضافه کرد: در سال گذشته ۲۷ میلیارد دلار نفت در کشور سرمایه‌گذاری شده که امسال با حمایت‌های قاطع دولت سرمایه‌گذاری در بخش نفت بسیار فراتر بوده است.

*برخورداری ۱۴ هزار روستا از نعمت گاز

قاسمی خاطرنشان کرد: با اقدامات دولت شبکه‌های گازرسانی بسیار مطلوبی در جای جای کشور صورت گرفته و امروز پروژه‌های گازرسانی یک هزار روستای کشور جزو پروژه‌های ماندگار بوده که با تمام قوا در حال انجام و تکمیل است.

وی با اشاره به اینکه تا پایان سال همه پروژه‌های گازرسانی کشور تکمیل شده و به افتتاح می‌رسد، اضافه کرد: امروز ۱۴ هزار روستا در کشور از نعمت گاز برخوردار بوده که این امر تا پیش از پایان دولت نهم و دهم به یک هزار روستا نیز نمی‌رسید.

*تکمیل پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس تا پایان سال ۹۲

وزیر نفت در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: بهینه‌سازی پالایشگاه‌های بندرعباس، لاوان و تبریز همچنین فاز نخست بهینه‌سازی اصفهان در همین دولت تمام خواهد شد و این امر گام بسیار بزرگی هم در افزایش تولید فرآورده‌ها و هم در بهینه‌سازی کیفیت محصول بنزین است.

*بهینه‌سازی تمام پالایشگاه‌های کشور

وی افزود: برعکس محصولاتی چون نفت کوره کاهش پیدا می‌کند و این مهم نیز گام بسیار بزرگی در بهینه‌سازی همه پالایشگاه‌ها توسط دولت است.

وزیر نفت خاطرنشان کرد: امروز بهینه‌سازی همه پالایشگاه‌ها در همین دولت به اتمام رسیده که این اقدام اگر آغاز نمی‌شد همواره کیفیت محصول در جای خود متوقف می‌ماند.

*یکی از حربه‌های دشمن تحریم بنزین است

وی اضافه کرد: تا پیش از این، واردات بنزین سالانه بیش از ده‌ها میلیارد دلار بود و همواره یکی از حربه‌های دشمن تحریم در بحثبنزین‌ بود.

قاسمی همچنین عنوان کرد: امروز خوشبختانه دیگر هیچ نیازی به وارد کردن بنزین نداریم و جزو صادر کنندگان خواهیم بود.

وی اظهار کرد: پالایشگاه ستاره خلیج فارس به‌دشت در حال تکمیل است و در همین دولت تا پایان سال ۹۲،۹۳ همه پروژه به پایان خواهد رسید.

*افتتاح چندین پروژه نمک‌زدایی / ۲۰ میلیارد دلار توسعه در قلب میدان‌های نفتی کارون

وزیر نفت با اشاره به اینکه از امروز کشور ما جزو صادرکنندگان عمده بنزین منطقه خواهد بود، گفت: کارهای زیادی در صنعت نفت در حال انجام است و در میدان نفتی همین منطقه فقط در قلب کارون ۲۰ میلیارد دلار حوزه توسعه میدان را داریم که خوشبختانه آن نیز با تمام توان و تلاش در حال انجام است.

وی تصریح کرد: سایر پروژه‌های در دستور کار دولت مانند پروژه‌های نمک‌زدایی است که در این هفته چند پروژه را در این زمینه را افتتاح کردیم.

*اختصاص ۲۰ میلیارد تومان اعتبار به شهرداری آبادان

قاسمی در بخش پایانی سخنان خود چنین اظهار کرد: با تلاش‌های بسیار خوبی که به دست کارکنان عرصه صنعت نفت کشورمان صورت گرفته امروز در این عرصه ایران حرفی برای گفتن دارد و بسیار به خود می‌بالد.

*به‌زودی عملیات اجرایی فازم دوم پالایشگاه آبادان آغاز می‌شود

وی افزود: فازم دوم تولید بنزین سازی پالایشگاه آبادان با حمایت دولت و تعامل بسیار مطلوب مجموعه صنعت نفت انعقاد قرارداد شده و در مرحله انجام مطالعات و طراحی توسط پیمانکار است.

وزیر نفت تصریح کرد: به‌زودی عملیات اجرایی فازم دوم پالایشگاه آبادان نیز آغاز می‌شود و با تکمیل این پروژه نیروهای بسیاری در منطقه مشغول به کار خواهند شد.

*افتتاح فاز دوم پالایشگاه آبادان؛ فرصت‌سازی اشتغال

وی با اشاره به اینکه افتتاح فاز دوم بنزین سازی پالایشگاه آبادان فرصت سازی اشتغال است، اظهار کرد: مطمئناً با تحقق این امر مشکل اشتغال بسیاری از جوانان بومی آبادانی حل می‌شود.

قاسمی همچنین عنوان کرد: بنا به دستور رئیس جمهور ۲۰ میلیارد تومان اعتبار به شهرداری آبادان در راستای انجام زیرساختهای و پروژههای زیربنایی شهرستان اختصاص خواهیم داد.