شاخص كل بورس باز هم امروز ركورد زد و با افزايش ۱۰۱ واحد ديگر بالاخره نمودار دماسنج بازار سهام بعد از انتظار دوهفتهاي ازخط مقاومت ۱۷ هزار واحدي عبور كرد. به اين ترتيب ركورد جديدي در تاريخ ۴۳ ساله بازار سهام به دست آمد تا بعد از ۳۰ فروردين، ۱۹ ارديبشهت، ۲۲ تير و ۱۱ مردادماه كه شاخص موفق به ثبت ركوردهاي ۱۳ تا ۱۶ هزار واحدي شده بود، روز ۲۷ مردادماه ۸۹ در تاريخ به ثبت برسد.

براساس گزارش فارس، رکورد جدید و ۱۷ هزار و ۱۱ واحدی امروز شاخص بورس در شرایطی ۱۶ روز بعد از ورود به کانال ۱۶ هزار واحدی به دست آمده که در ثبت این رقم جدید دو بانک ملت و تجارت و همچنین سایپا نقش بسزایی داشتند. رشد قیمت هر سهم و اثر مثبت ۲۰ تا ۶ واحدی بانک های ملت و تجارت، سایپا، فولاد خوزستان، فولادمبارکه، پالایش‏گاه نفت اصفهان، سرمایه گذاری بانک ملی و ایران خودرو منجر به چنین رکورد شکنی شد.

با این اوصاف این متغیر که بیانگر وضعیت عمومی و کلی بازار سهام است از ابتدای سال تاکنون چهار بار رکورد شکنی کرده تا در مجموع ۴ هزار و ۴۷۴ واحد به ارقام شاخص اضافه شود و میانگین بازدهی سرمایه گذاری در بازار سهام به ۳۵.۶ درصد برسد.

این متغیر در ابتدای سال بر روی ۱۲ هزار و ۵۳۷ واحد قرار داشت. مسئولان بازار سرمایه دلایل رشد متداوم شاخص بورس را ناشی از تشدید رکود بازارهای رقیب و سنتی چون بازار مسکن، کاهش سود سپرده گذاری، تزریق نقدینگی جدید، بی اثر بودن تحریم ها، تقسیم سود مناسب اغلب شرکت ها در مجامع سالانه، رشد قیمت های جهانی محصولات در مقاطعی از زمان و بهبود وضعیت عمومی بازار سهام می دانند.