افکار -

محمد صادق اکبری با بیان این مطلب گفت: جلسات مشترکی را با مسوولان بانک مرکزی و سازمان پول و اعتبار به منظور از سرگیری ارائه وام ازدواج به زوج ها برگزار کرده ایم، سازمان پول و اعتبار قرار شده اعتبار لازم را برای پرداخت وام ازدواج اختصاص دهد و ما نیز امیدوار هستیم تا هر چه زودتر اعتبار لازم اختصاص داده شود تا زوج های در حال ازدواج از این سردرگمی دربیایند.


وی با بیان اینکه بسیاری از جوانان با مراجعه به وزارت جوانان نسبت به عدم پرداخت وام انتقاد کرده اند، تصریح کرد: وزارت جوانان همه تلاش خود را برای مذاکره با بانک مرکزی انجام داده است و تنها باید در انتظار اختصاص اعتبار ماند.


اکبری درباره وضعیت لایحه ساماندهی وظایف دستگاه ها در حوزه جوانان توضیح داد: لایحه ساماندهی وظایف دستگاه ها از سوی وزیر ورزش و جوانان به رئیس جمهور ارائه شده است و هم اکنون در انتظار تصویب این لایحه از سوی دولت هستیم.


وی ادامه داد: در بند ج ماده ۴۱، تکالیف و وظایف دستگاه ها در حوزه جوانان اشاره شده است که وزارت جوانان تکالیف هر دستگاه و وزارتخانه را تدوین و آن را برای تصویب به رئیس جمهور ارائه داده است.


به گفته اکبری در این لایحه بخش های مختلفی پیش بینی شده است که با تصویب هیات دولت به مجلس شورای اسلامی می رود تا بتوان گامهای اصلی و مهم را برای حوزه جوانان برداشت.