به گزارش افکار، مهندس بهروز غفاری مدیرعامل مگاموتور در مراسم افتتاحیه خط موتور M۱۳ یورو ۴ ضمن اشاره به توانمندی ها و قابلیت های مهندسان داخلی گفت: تمام طراحی و ساخت دستگاه ها با امکانات موجود در کشور و تفکر مهندسی کارشناسان و متخصان مگاموتور طراحی و آماده بهره برداری شده است که این حرکت در ایام پیروزی انقلاب اسلامی، پیروزی دیگری را برای صنعت کشورمان رقم زده است.

مهندس غفاری، تجهیز دستگاه های مولتی اسپیندل برقی جهت به حداقل رساندن خطای اپراتور در ایستگاه های حساس وکیفی، بازسازی وساخت ماشین الات پیچیده و تغییر کاربری بعضی از آنها، تجربه مهندسی در ساخت دستگاه شستشو، امکانات نرم افزاری و برنامه نویسی خطوط، رباتیک کردن ایستگاه سیل زنی و اتوماسیون خط برای ثبت کلیه اطلاعات قطعه بر روی موتور را از ویژگی های مهم خط تولید موتور یورو۴ اعلام کرد.

مدیرعامل مگاموتور توان تولید این خط را ۱۰۰۰ دستگاه در ۲ شیفت بلند کاری اعلام کرد و گفت: به منظور افزایش کیفیت و بهره وری، با الگو برداری از این خط جدید و خطوط تولید موتور ال ۹۰ و موتور تیبا، خطوط مونتاژ قدیمی را نیز با مهندسی معکوس ارتقاء خواهیم داد.

غفاری در ادامه با تاکید بر لزوم نهادینه سازی نگاه به آینده در صنعت کشور گفت: نگاه ما در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی باید به سمت آینده باشد. باید این نوع نگاه و طرز فکر را در صنعت کشور و مخصوصا در صنعت خودروسازی نهادینه سازیم. با کاربردی سازی علم مهندسی و ایجاد ارزش افزوده که در خط تولید کاملا ایرانی موتور یورو ۴ بکار گرفته شده است، به سمت تجاری کردن آن حرکت خواهیم کرد.

وی پس از بیان اینکه امروز شناخت نیازها و پاسخ مناسب به درخواست های مشتری مگاموتور در صدر اولویت اقدامات ما قرار دارد گفت: با شناخت سرمایه ها و نگاه به افق آینده سازمان و با بهره گیری از توانمندی های موجود و اقتصادی نگری در طرح ها و پروژه های توسعه ای، می توانیم با حمایت از کار و سرمایه ایرانی هر روز حرکت خود را در جهت ارتقاء و توسعه محصول بهبود بخشیم.