به گزارش افکارنیوز ، مهندس مير جوادسليماني قائم مقام مدیرعامل ایران خودرو در محصول وکيفيت با بيان اين مطلب، گفت: بر اساس برنامه استراتژيك ايران خودرو كه چهار سال پيش هدف گذاري شد، سهم برند ملي در سبد محصولات از ۱۷ درصد در آن زمان به ۳۰ درصد در سال ۹۱ افزايش يافته است.

وی افزایش تولید رانا و تولید دنا در سال آینده را دارای جایگاه مهم در این امر دانست و گفت: ‌ علاوه بر پروژه های توسعه محصول با برند ملی و داخلی، مذاکراتی با شرکای خارجی در برنامه ما قرار دارد که بر اساس آن محصولات دیگری در کنار برند ملی تولید و به سبد محصولات افزوده خواهند شد.

سلیمانی، وانت یو۹۰ و تندر دنده اتوماتیک و فیس لیفت را از تازه ترین نتایج همکاری با رنو ذکر کرد و گفت: مذاکراتی نیز انجام شده تا محصول تازه ای از رنو را در سبد ایران خودرو داشته باشیم که در صورت قطعی شدن این امر اطلاع رسانی خواهد شد.

قائم مقام ایران خودرو، شریک یابی را از راهبردهای مهم ایران خودرو عنوان کرد و گفت: براین اساس در سال ۸۹ بیست خودروساز خارجی معتبر مورد بررسی قرار گرفتند و از میان آن ها۱۰ خودروساز انتخاب و با آنان مذاکره شد که در نهایت مذاکرات با سه شرکت برای تکمیل سبد محصولات ایران خودرو در کلاس اس. یو. وی، کلاس کوچک آ و بی و ابعاد بزرگ دی و ای. شروع شده است.

وي افزود: اين محصولات در ابتدا به صورت سي كي دي توليد خواهند شد اما ساخت داخل قطعات اولويت اصلي ماست و تا حد امكان قطعات از منابع داخلي ايران تامين خواهند شد. در همين راستا مذاكراتي نيز با شركاي آسيايي و اروپايي آغاز و به تفاهم نهايي نزديك شده كه بعد از قطعي شدن، اطلاع رساني خواهد شد.