دلار ۱۴۶۴ تومانی در بودجه ۹۲ + جدول

به گزارش افکارنیوز،درآمدهای نفتی با رقم ۶۶ هزار میلیارد تومان نقش ۴۴ درصدی درتامین منابع بودجه سال ۱۳۹۲ کل کشور دارند.

بر این اساس رقم میانگین فروش روزانه نفت برای سال آینده با در نظر گرفتن جانب احتیاط، یک میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه در روز در نظر گرفته شده است که بنا به اعلام رحیم ممبینی، معاون بودجه معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی، قیمت هر بشکه نفت به طور واقع بینانه ۹۵ دلار در نظر گرفته شده است.

در این راستا با احتساب فروش روزانه یک میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه نفت در روز، درآمد روزانه دولت از فروش نفت معادل ۱۲۳ میلیون دلار(۱۲۳۵۰۰۰۰۰) خواهد بود که درآمدی معادل ۴۵ میلیارد دلار(۴۵۰۷۷۵۰۰۰۰۰) را برای دولت رقم خواهد زد.

بر این اساس با توجه به اینکه درآمد ریالی حاصل از صادرات نفت خام در بودجه ۶۶ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است می‌توان محاسبه کرد که نرخ هر دلار در بودجه معادل ۱۴۶۴ تومان خواهد بود.

این در حالی است که پیش از این اعلام شده بود نرخ دلار نزدیک به نرخ ارز مبادلاتی تعیین می‌شود. اکنون نرخ ارز مبادلاتی حدود ۲۵۰۰ تومان است درحالی که نرخ بازار آن حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ تومان بیش از این میزان است.

البته در این باره ممبینی با اشاره به اینکه برای اولین بار در قانون بودجه سال ۹۲ نرخ ارز شناور مدیریت شده پیش بینی شده اعلام کرد: در این راستا کارگروهی متشکل از وزیر اقتصاد، وزیر نفت، رییس کل بانک مرکزی و … متناسب با شرایط، قیمت ارز را تعیین می‌کنند.

جدول نرخ دلار در بودجه طی ۱۲ سال گذشته