قطع سهمیه ویژه بنزین برخی خودروها

به گزارشافکارنیوز،سید مجتبی شفیعی درباره آخرین تصمیم گیری ها برای حذف سهمیه ویژه بنزین برخی از خودروها گفت: طرح جدید ساماندهی وانت بارهای عمومی با مشارکت شهرداری تهران در استانهای سراسر کشور آغاز شده که قرار است در این طرح جدید، ساماندهی یک میلیون و ۴۶۰ هزار دستگاه وانت بار مورد ثبت نام و ساماندهی مجدد قرار بگیرد.

رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور با اعلام اینکه پیش بینی می شود تا پایان فروردین ماه سال آینده طرح ساماندهی وانت بارهای عمومی به پایان برسد، تصریح کرد: تمامی رانندگان وانت بارهای عمومی باید با مراجعه به شهرداری ها و ثبت نام یکسری تغییرات ظاهری در وانت بار عمومی خود انجام دهند.

این عضو کابینه دولت دهم با تاکید بر اینکه آن دسته از وانت بارهایی که در خدمت ناوگان حمل و نقل عمومی نبوده، در این طرح ساماندهی شناسایی می شوند، اظهار داشت: بر این اساس، سهمیه ویژه بنزین این خودروهای عمومی از اردیبهشت ماه سال آینده حذف و تنها سهمیه عادی خودروهای شخصی به این دسته از خودروها اختصاص می یابد.

افتتاح ۵۰ جایگاه جدید CNG نوروزی

این مقام مسئول همچنین با تاکید بر اینکه افزایش ظرفیت سوخت رسانی در روزهای پایانی سال و ایام نوروز در دستور دولت قرار دارد، بیان کرد: تا چند روز آینده ۵۰ جایگاه جدید CNGدر مدار بهره برداری قرار می گیرد.

وی همچنین از مذاکره ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت با معاون اول رئیس جمهور برای بخشودگی جایگاههای CNGبدهکار خبر داد و تاکید کرد: در صورت موافقت معاون اول رئیس جمهور، ۵۰ جایگاه CNG تاسیس شده در استانهای کل کشور مجددا وارد مدار بهره برداری می شوند.

شفیعی همچنین با بیان اینکه هم اکنون عملیات ساخت ۳۱۴ جایگاه جدید CNG در استانهای مختلف کشور در حال انجام است، یادآور شد: پیش بینی می شود تا پایان فعالیت دولت دهم با بهره برداری از تمامی جایگاه های نیمه ساز تعداد کل جایگاههای CNG به مرز ۲۲۹۰ جایگاه افزایش یابد.

آخرین وضعیت اختصاص بنزین نوروزی

رئیس ستاد مدیریت و حمل و نقل سوخت کشور در خصوص اختصاص سهمیه ویژه بنزین نوروزی به خودروهای شخصی گفت: هنوز اختصاص این سهمیه ویژه بنزین ایام نوروز به مردم قطعی نشده است.

وی با اعلام اینکه در صورت موافقت دولت، ۵۰ لیتر سهمیه ویژه نوروزی تا چند روز آینده به خودروهای شخصی اختصاص می یابد، تصریح کرد: همچنین برای فروردین ماه سال جاری هیچ گونه تغییری در سهمیه خودروهای شخصی، عمومی و خدماتی اعمال نشده است.

این عضو کابینه دولت با تاکید بر اینکه ۳۰ اسفندماه سال جاری ۶۰ لیتر بنزین با قیمت نیمه یارانه ای ۴۰۰ تومان به کارتهای سوخت واریز می شود اظهار داشت: سهمیه بنزین موتورسیکلتها و سهمیه گازوئیل خودروهای سنگین همچون ماههای گذشته در کارتهای سوخت واریز خواهد شد.

اولتیماتوم بنزینی جدید به موتورسواران

شفیعی از قطع سهمیه بنزین ۴۰۰ تومانی موتورسیکلت‌های فاقد پلاک ملی از اول اردیبهشت ماه سال آینده خبر داد و تاکید کرد: آن دسته از موتورسوارانی که هنوز برای تهیه پلاک ملی اقدام نکرده اند، تنها در روزهای باقیمانده سال جاری و فروردین ماه سال آینده برای تهیه و نصب پلاک ملی فرصت دارند.

به گفته رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت، در صورت عدم نصب پلاک ملی سهمیه ماهانه ۲۵ لیتری بنزین موتورسیکلت ها با قیمت نیمه یارانه ۴۰۰ تومان از ابتدای اردیبهشت ماه سال ۹۲ حذف خواهد شد.

این مقام مسئول همچنین با یادآوری این موضوع که مالکان خودروها و موتورسیکلت های توقیف شده که وسیله نقلیه آنها در پارکینگ پلیس راهور متوقف شده است تا پایان فروردین ماه برای آزادسازی خودروی خود وقت دارند، اظهارداشت: در صورتی که در مدت مقرر تعیین شده صاحبان این دسته از خودروها و موتورسیکلتها برای آزادسازی خودروی توقیف شده خود اقدام نکنند، سهمیه بنزین این دسته از خودروها هم حذف می شود.