تغییر شرایط ثبت‌نام در مسکن ویژه

به گزارش افکارنیوز،بدین معنا که اگر کسی در مرحله دوم متقاضی ثبت‌نام مسکن ویژه است، در صورت واجد شرایط بودن باید ۴۰ میلیون تومان(قسط اول و قسط دوم) را به حساب مشخص شده در بانک مسکن واریز کنند در صورتیکه متقاضیان مرحله دوم در صورت نداشتن مبلغ کافی می‌توانستند پس از پرداخت قسط اول، ۲۰ میلیون تومان دوم خود را سه ماه بعد واریز کنند و نهایتا واحد خود را دیرتر از ثبت‌نام‌کنندگان دوره اول تحویل می‌گرفتند.

ساکنان متاهل تهرانی که حداقل پنج سال در این شهر ساکن‌ هستند و از اول فروردین ۸۴ هیچ معامله ملکی نداشته باشند، می‌توانند با واریز هرسه ‌ماه ۲۰ میلیون تومان، درسایت تهرانسر مسکن ویژه صاحب‌خانه شوند.

سایت مسکن ویژه تهران که در غرب این استان در دو پروژه تهرانسر و آتی‌شهر درحال ساخت است، قیمت مناسب‌تری نسبت به دیگر خانه‌های شهر دارد و متقاضیان بیشتری را به خود جذب کرده است.

شاید شما هم یکی از متقاضیان مسکن ویژه باشید که به دلایل مختلفی همچون نداشتن پول کافی، واجد شرایط نبودن و دیگر موارد، موفق به ثبت‌نام در مرحله اول نشده‌اید اما طبق اعلام مدیر کل اداره راه و شهرسازی استان تهران با توجه به آغاز مرحله دوم ثبت‌نام در سایت تهرانسر، متقاضیان می‌توانند در صورت واجد شرایط بودن دو قسط اول(۴۰ میلیون تومان) را یکجا بپردازند تا روند تحویل واحدشان سریع‌تر انجام شود.

درحالیکه کمتر از دو هفته از مرحله دوم ثبت‌نام این واحدها می‌گذرد و متقاضیان می‌توانند در صورت واجد شرایط بودن به بانک مسکن مراجعه کرده و مبلغ ۲۰ میلیون تومان را به حساب مشخص شده واریز کنند اما آنچه در سایت ثبت‌نام این پروژه عنوان شده این است که متقاضیان باید دو قسط خود را یکجا بپردازند.

واریز قسط اول ملاک تایید ثبت‌نام نیست

متقاضیان این واحدها باید توجه کنند که واریز قسط اولیه، تنها مدرک تایید و واجد شرایط بودن نیست بلکه پس از بررسی‌ها از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان تهران و در صورت تایید، متقاضیان باید هر سه ماه یکبار ۲۰ میلیون تومان در چهار مرحله(طی ۱۲ ماه) واریز کنند اما ممکن است قیمت پرداختی مرحله پنجم با توجه به شرایط روز مسکن افزایش یابد.

اداره کل راه و شهرسازی استان تهران در شرایط ثبت‌نام متقاضیان مسکن ویژه تهران اعلام کرده است که ثبت‌نام مرحله اول از تاریخ ۲۵ شهریورماه با شرایط ذکر شده آغاز شده است؛ از جمله شرایط ثبت‌نام مراجعه به یکی از شعب بانک مسکن در مناطق ۲۲گانه تهران و افتتاح حساب به استناد بخشنامه ۸۲/۴۷ / ب مورخ ۱۵شهریورماه با واریز مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال از تاریخ ۲۵ شهریورماه است که افتتاح حساب طرح مسکن تهران در شعب بانک مسکن تا اطلاع ثانوی ادامه دارد.

چگونگی ثبت‌نام در سایت مسکن ویژه

متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه ثبت‌نام به آدرس اینترنتی Tehran - maskanmehr. net و تکمیل اطلاعات و ارائه مدارک اسکن شده به شرح مندرج در شیوه نامه پنج روز پس از افتتاح حساب مراجعه کنند.

اما در اطلاعیه ثبت‌نام این واحدها آمده است صرفا متقاضیانی می‌توانند جهت تکمیل اطلاعات وارد سامانه مذکور شوند که شرایط آنها در بررسی‌های اولیه مردود نشده باشد.

اما افرادی که به تازگی اقدام به ثبت‌نام در مسکن ویژه تهران کرده‌اند، توجه داشته باشند که بلافاصله بعد از تایید مدارک ارسالی در سایت باید ۲۰۰ میلیون ریال قسط دوم خود را واریز کنند.

همچنین سررسید ۲۰۰ میلیون ریال قسط سوم اول خرداد ۹۲ و سررسید ۲۰۰ میلیون ریال قسط چهارم اول شهریور ۹۲ است.

همزمان با تحویل واحد به متقاضی(نیمه دوم سال ۹۲) طبق دستورالعمل ثبت نام معادل ۳۰ درصد از بهای کارشناسی قدرالسهم عرصه مربوط به هر واحد دریافت می‌شود.

این درحالی است که باقی‌مانده قیمت تمام شده واحد مسکونی با در نظر گرفتن ۷۰ درصد بهای کارشناسی زمین به صورت اقساط ماهیانه طولانی مدت ۱۰ ساله با مبلغ هر قسط حدود ۱۰ میلیون ریال اخذ می‌شود.

در صورتی که در خلال مراحل تکمیل اطلاعات یا بررسی مدارک توسط این اداره کل متقاضی فاقد شرایط لازم تشخیص داده شد، می توانند با مراجعه به سایت اینترنتی نسبت به درج انصراف و رفع مسدودی حساب و برداشت مبلغ واریز شده اقدام کنند.

متراژ واحدهای در حال احداثحدود ۱۰۵ مترمربع به صورت مفید و دارای انباری، پارکینگ و آسانسور است و قطعات اراضی تهرانسر به صورت ۵۷۵ مترمربع است که در هر قطعه ۱۰ واحد مسکونی در پنج طبقه دو واحدی ساخته می‌شود. بنابراین قدرالسهم هر واحد از زمین حدود ۵۷.۵ مترمربع می‌شود.

با توجه به شرایط مذکور قسط پنجم پرداختی توسط متقاضیان مبلغی معادل ۴۰۰ الی ۴۵۰ میلیون ریال قبل از تحویل واحد می‌شود.

در اطلاعیه اداره کل راه و شهرسازی استان تهران آمده است: " کلیه افرادی که از ۹ دی‌ماه امسال به بعد افتتاح حساب کرده‌اند، می‌توانند از ۱۵ بهمن‌ماه وارد سایت شده و ثبت‌نام خود را تکمیل کنند ".

اما آن دسته از متقاضیانی که افتتاح حساب کرده اما تا ۲۴ دی‌ماه اطلاعات خود را در سیستم با ارسال خلاصه اطلاعات کامل و کد رهگیری دریافت نکرده‌اند به منزله انصراف قطعی تلقی می‌شوند.

متقاضیان ثبتنام مسکن ویژه تهران از ۲۵ شهریورماه امسال میتوانستند با مراجعه به سایت WWW.tehran-maskanmehr.net برای خرید واحد اقدام کنند.