دستورالعمل خودرویی شورای رقابت لغو شد؟!

به گزارشافکارنیوز،امروز دبیر انجمن خودروسازان ایران در گفت‌وگویی از لغو مصوبه خودرویی شورای رقابت خبر داد.

احمد نعمت‌بخش اظهار کرد که روز گذشته جلسه‌ای با حضور نمایندگان سازمان حمایت، سازمان بازرسی کل کشور، وزارت صنعت، معدن و تجارت، رییس شورای رقابت و نمایندگان دو انجمن خودروسازان و قطعه‌سازان در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس برگزار شد و طی آن مصوبه شورای رقابت در زمینه تعیین قیمت خودرو لغو شد.

وی البته تاکید کرد که در این جلسه اعضا از رییس شورای رقابت انتقاد کردند که چرا در سه سال اخیر نسبت به تدوین دستورالعمل قیمت‌گذاری کالاهای انحصاری و شبه انحصاری اقدام نکرده‌اید که رییس شورای رقابت نیز اظهار کرد که به دلیل کم بودن بودجه این سازمان در حد یک میلیارد تومان و دانشجو بودن اکثر پرسنل شاغل امکان این کار وجود نداشته است.

بلافاصله پس از این اظهارات رییس شورای رقابت در گفت‌وگویی تمام موارد ذکر شده از سوی دبیر انجمن خودروسازان را تکذیب کرده و از اجرای پر قدرت مصوبه خودرویی این شورا خبر داد.

جمشید پژویان در رابطه با جلسه روز گذشته کمیسیون اصل ۹۰ اظهار کرد: در این جلسه که با حضور بعضی از اعضای کمیسیون و اعضای شورای رقابت برگزار و قرار شد شورا دستورالعمل قطعی خود در زمینه قیمت خودرو را با قدرت پیگیری و نتیجه آن را اعلام کند.

وی نیز کار را فراتر برده و اظهار کرد که آنچه در رابطه با لغو دستورالعمل شورای رقابت مطرح شده کذب محض است و باید افرادی که آن را مطرح کرده‌اند مورد پیگرد قانونی قرار گیرند. گمانه‌زنی‌های فعلی در رابطه با لغو دستورالعمل شورای رقابت تنها به این دلیل است که برخی خودروسازان با حمایت غیرقانونی سازمان حمایت قیمت‌ها را به صورت غیرقانونی افزایش داده‌اند و حالا می‌ترسند با دستورالعمل جدید قیمت‌ها به حالت قبل خود بازگردد.

در این شرایط به نظر میرسد که دستورات رییسجمهوری پایان بخش این نزاع باشد. رییس شورای رقابت در این زمینه گفته است: رییسجمهوری چندی پیش به هیات دولت ابلاغ کرد که تعیین دستورالعمل قیمتگذاری خودرو با شورای رقابت بوده و دخالت هر نهاد و وزارتخانه دیگری در آن غیر قانونی است.