مرغ به زیر قیمت کف بازار رسید

به گزارش افکارنیوز، در اوایل اسفندماه سال گذشته قیمت هر کیلوگرم مرغ به بیش از ۶ هزار تومان افزایش یافت و به همین دلیل وزارت صنعت، معدن و تجارت دستور بازگشایی سردخانه‌ها را اعلام کرد تا قیمت مرغ منجمد به قیمت هرکیلو گرم ۵ هزار و ۱۰۰ تومان عرضه شود و پس از آن این قیمت به ۴ هزار و ۸۰۰ تومان در نمایشگاه‌های بهاره رسید.

عرضه مرغ منجمد تا حدودی قیمتهای بازار را متعادل کرد و قیمت به ۵ هزار و ۶۰۰ تا ۵ هزار و ۸۰۰ تومان رسید، اما در هفته اول فروردین‌ماه در استان‌های گردشگرپذیر استان مازندران، قیمت هرکیلو گرم مرغ فراتر از ۱۰ هزار تومان هم رفت.

بنابر این گزارش قیمت مرغ در حال حاضر در خرده‌فروشی‌های سطح شهر تهران ۴ هزار و ۶۰۰ تومان است و به این معناست که تولیدکنندگان مرغ زیر قیمت تولید محصول نهایی را عرضه می‌کنند چرا که به زعم مسئولان وزارت صنعت اگر مرغ به قیمت هرکیلو گرم ۵ هزار تومان عرضه شود، مرغدار ضرر نمی‌کند.

کاهش قیمت بیش از حد مرغ به معنای آن است که مرغداران از جوجه ریزی در مرحله بعد امتناع خواهند کرد و این خطر وجود دارد که در کمتر از ۲ ماه دیگر با افزایش مجدد قیمت مرغ مواجه خواهیم شد، برای جلوگیری از چنین پدیدهای در سال گذشته وزارت صنعت اقدام به خرید مازاد مرغ میکرد تا بتواند قیمت را برای مصرف کننده و تولید کننده متعادل کند.