به گزارش افکارنیوز، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور، در مقایسه آمار پرواز‌های نوروز ۹۲ و اعزام و پذیرش مسافران در فرودگاه‌های کشور با سال پیش بر کاهش تمام ارقام تاکید کرد. به گفته محمود رسولی‌نژاد، از ۲۴ اسفند‌ماه سال ۹۱ تا پایان ۱۶ فروردین‌ماه سال جاری کل پرواز‌ها ۱۴ هزار و ۳۶۲ پرواز داخلی و خارجی بوده است که با توجه به انجام ۱۵ هزار و ۹۸۲ پرواز در مدت مشابه سال پیش، ۱۰ درصد کاهش دیده می‌شود.

کاهش ۵/۱۳ درصدی پروازهای خارجی
وی با بیان اینکه امسال ۹ هزار و ۹۷۷ پرواز داخلی در ایام نوروز انجام شد که کاهش ۵/۸ درصدی نسبت به سال قبل با انجام ۱۰ هزار و ۹۰۸ پرواز دارد، افزود: در بخش پروازهای خارجی نیز شاهد کاهش ۵/۱۳ درصدی تعداد پرواز‌ها بودیم. به این ترتیب ۵ هزار و ۷۴ پرواز خارجی سال پیش به چهار هزار و ۳۸۵ پرواز در ایام نوروز امسال کاهش یافت.
مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور همچنین عنوان کرد: در ایام طرح نوروزی سال ۹۲، یک میلیون و ۸۹۸ هزار و ۸۴۰ مسافر در مجموع پروازهای داخلی و خارجی اعزام و پذیرش شدند که با توجه به اعزام و پذیرش دو میلیون و ۱۲۰ هزار و ۸۰۰ مسافر در تعطیلات نوروز سال ۹۱،۱۰ درصد کاهش در جابه‌جایی کل مسافرین دیده می‌شود.
رسولی‌نژاد خاطرنشان کرد: از مجموع مسافران جابه‌جا شده در فرودگاه‌های کشور یک میلیون و ۱۹۷ هزار و ۲۴۰ مسافر در خطوط پروازی داخلی جابه‌جا شدند که نسبت به سال قبل که یک میلیون و ۳۰۸ هزار و ۹۶۰ مسافر داخلی جابه‌جا شده بود، شاهد ۵/۸ درصد کاهش هستیم.
وی همچنین تصریح کرد: مسافران خارجی نیز از ۸۱۱ هزار و ۸۴۰ نفر در تعطیلات نوروز ۹۱ به ۷۰۱ هزار و ۶۰۰ نفر در تعطیلات نوروز سال جاری کاهش یافته است.