جریمه ۲۰۰میلیارد تومانی برای واردکننده خودرو

به گزارش افکارنیوز، مجتبی فراهانی اظهار کرد: ‌پیش از این پرونده‌ای به مبلغ صد میلیارد تومان به دلیل تخلف گران‌فروشی برای یکی از شرکت‌های اصلی واردکننده خودرو در سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان تشکیل شده و برای تصمیم‌گیری و اعلام رای به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال شده بود.

وی با بیان اینکه سازمان تعزیرات حکومتی می‌تواند میزان جریمه محکومیت شرکت‌ها را تا پنج برابر مبلغ پیشنهاد شده از سوی سازمان حمایت افزایش دهد، خاطرنشان کرد: درباره این پرونده نیز سازمان تعزیرات حکومتی این شرکت واردکننده خودرو را به ۲۰۰ میلیارد تومان جریمه به دلیل گران‌فروشی محکوم کرده است.

معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان ادامه داد: البته این حکم در شعبه بدوی صادر شده و باید در شعبه تجدیدنظر نیز تایید شود. پس از آن اجرای احکام سازمان تعزیرات حکومتی نسبت به اخذ این جریمه اقدام خواهد کرد.

وی افزود: در صورت استنکاف شرکت واردکننده از پرداخت جریمه تعیین شده، اموال منقول و غیر منقول این شرکت به میزان جریمه یاد شده توسط اجرای احکام سازمان تعزیرات حکومتی ضبط خواهد شد.

فراهانی تصریح کرد: اولویت کاری معاونت بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت در حوزه خودرو، برخورد قاطعانه با متخلفین به ویژه گرانفروشان این محصول و دلالان و واسطههای بازار است.