حسن كاردان - عضو هيات مديره انجمن صنايع نساجي ايران، با اعلام خبر بالا افزود: علاوه بر افزايش قيمت، اين محصول در بازارهاي داخلي و جهاني كمياب شده است.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: در این شرایط با توجه به کمبود پنبه و روند صعودی قیمت این محصول، تولیدکنندگان داخلی پنبه نیز از عرضه مقدار ناچیز موجودی این محصول به بازار خودداری می‌کنند.

او تصریح کرد: این شرایط در حالی است که پنج، شش ماه پیش پنبه در بازارهای جهانی به قیمت دو هزار تومان به وفور عرضه می‌شد، اما اشتباه وزارت جهاد کشاورزی در ممنوعیت واردات پنبه در آن زمان موجب شد که بهترین فرصت برای تامین پنبه مورد نیاز صنعتگران داخلی از دست برود.

به گفته کاردان، البته در همان زمان صنعتگران چینی پنبه را به قیمت دو تا ۲.۵ دلار خریداری کردند و در حال حاضر محصولات تولید شده از آن پنبه به قیمتی ارزان‌تر از قیمت فعلی پنبه وارد کشور می‌شود.

عضو هيات مديره انجمن صنايع نساجي ايران، گفت: در شرايطي كه قيمت پنبه افزايش حدود سه برابري داشته است، دولت بايد با اتخاذ سياستهاي حمايتي همچون معافيت مالياتي و كمك به واردات پنبه مورد نياز، واحدهاي نساجي را براي عبور از اين بحران ياري كند.