آخرین مهلت مرحله دوم الصاق برچسب شبنم در سطح عرضه

به گزارش افکارنیوز، مهدی ابویی با اشاره به برگزاری کمیته راهبردی طرح رهگیری کالای وارداتی، ملاک اجرای طرح شبنم را رویه مورد تأیید در تفاهم‌نامه سه‌جانبه بین این ستاد، وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان غذا و دارو اعلام کرد.

معاون پیشگیری و هماهنگی‌امور استان‌های ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز این مهلت را برای برخی استان‌ها متفاوت دانست و افزود: این مهلت در شهر تهران تا ۳۱ اردیبهشت‌ماه و در دیگر شهرهای تهران و استان البرز بیستم اردیبهشت ماه خواهد بود.

وی با اعلام اینکه مهلت اظهار کالا در این مرحله از اجرای طرح پایان یافته و به زودی مرحله سوم آغاز می‌شود، در تشریح نحوه الصاق طرح شبنم بر روی کالاهای سلامت‌محور نیز گفت: تولید و الصاق برچسب شبنم برای این کالاها با نشان سیب سلامت همراه است که از طریق کارگزاران مورد تأیید سازمان غذا و دارو انجام می‌شود.

معاون ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز الصاق برچسب شبنم بر روی لوازم آرایشی و بهداشتی عرضه شده توسط داروخانه‌ها را نیز توسط کارگزاران مورد تأیید سازمان غذا و دارو اعلام کرد.

به گفته ابویی، قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در این جلسه از اعلام آمادگی این وزارت‌خانه برای راه‌اندازی مرکز داده‌های طرح شبنم مربوط به کالاهای سلامت‌محور در محل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خبر داد.

وی با بیان اینکه، مفتح با یادآوری نقش راهبردی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در اجرای سامانههای الکترونیکی بر نهادینه شدن پایش این سامانهها و نظارت بر عملکرد دستگاهها از سوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تأکید کرد، گفت: پایش سامانهها به منظور شفافسازی گردش کالا و انضباطبخشی در سطح عرضه انجام میشود.