فعلا بی نتیجه!

سرویس اقتصادی افکار نیوز - جمشید پژویان در گفت و گوی کوتاهی با خبرنگار سرویس اقتصادی افکار نیوز گفت: یکشنبه آخرین جلسه این شورا با شرکت سرمایه گذاری سایپا بوده است ولی هنوز این جلسات نتیجه ای نداده اند و رسیدگی به این موضوع به سال آینده موکول شده است.

این در حالی است که دو هفته پیش " حمیدرضا فولادگر " رئیس کمیسیون اصل ۴۴ از احتمال تبانی و غیررقابتی بودن در واگذاری سایپا به شرکت‌ سرمایه‌گذاری سایپا وجود دارد، از بررسی این موضوع در شورای رقابت خبر داد و گفت: احتمال لغو واگذاری سایپا به خودش وجود دارد.

" حمیدرضا فولادگر " در گفت‌وگو با خانه ملت، از بررسی فروش سهام شرکت سایپا به شرکت سرمایه‌گذاری سایپا در شورای رقابت خبر داد و گفت: با ورود مجلس به موضوع واگذاری سایپا به خودش و انتقاد از غیررقابتی بودن این واگذاری، موضوع واگذاری سایپا به سایپا زیرسوال رفته است و اگر شورای رقابت رأی بر غیررقابتی بودن این واگذاری بدهد، این معامله لغو خواهد شد.


به گزارش افکار نیوز، آنچه مجلس و شورای رقابت در حال بررسی آن هستند، نزدیک به ۵۰ درصد سهام سایپا توسط شرکت سرمایه گذاری سایپا و شرکت های تابعه این شرکت منجمله شرکت رنا، شرکت تجارت الکترونیک و ستاره تابان خریداری شده که این امر باعثشده که ۳ عضو از اعضای هیات مدیره سایپا همواره توسط مدیرعامل سایپا انتخاب شوند که باعثمدیریت مادام العمر و عدم نظارت هیات مدیره در این شرکت خواهد شد. این در حالی است که منابع خرید این سهام که بالغ بر ۲۵۰۰ میلیارد تومان بوده از شرکت سایپا تامین شده که محل بررسی قانونی می باشد.

گفتني است ۱۸ درصد از سهام سایپا در ۳۰ تیرماه سالجاری توسط کارکنان این شرکت به ارزش یکهزار و ۵۸۳ میلیارد تومان خریداری شد اما بنابه دلایلی، این معامله قطعی نشد.