فقط با انبوه‌سازی قیمت‌ خانه سرشکن می‌شود

به گزارش افکارنیوز، ایرج رهبر درباره متعادل‌سازی قیمت مسکن در نقاط مختلف شهر تهران اظهار کرد: ۴۰ درصد از سهم قیمت مسکن را زمین شامل می‌شود که قیمت زمین در نقاط مختلف شهر متفاوت است.

به گفته وی هزینه ساخت مسکن و استفاده از مصالح در بیشتر نقاط یکسان است مگر اینکه در مراحل اسکلت‌بندی، نازک‌کاری و معماری داخلی واحد مسکونی بسته به سلیقه سازنده از مصالح با کیفیت‌تر استفاده شود.

رهبر با بیان اینکه قیمت زمین در مناطق مختلف تهران متفاوت است، تاکید کرد: باید شرایطی فراهم شود تا هر مالکی زمین خود را به هر قیمتی به نفروشد.

رییس کانون سراسری انبوه‌سازان بهترین راه کنترل قیمت زمین در مناطق مختلف شهر را افزایش ساخت و سازها برای متعادل‌سازی قیمت عنوان کرد و گفت: هنگامی که ساخت و سازها افزایش یابد قیمت‌ها نیز به تناسب متعادل می‌شوند.

به گفته وی هنگامی که انبوه‌سازی و ساخت مسکن به تعداد زیاد صورت گیرد ‌هزینه‌ها کمتر و قیمت‌ها سرشکن می‌شوند.

رهبر در پاسخ به اینکه آیا تهران هنوز ظرفیت ساخت و ساز و انبوه‌سازی را دارد؟ گفت: شهر تهران با این جمعیت هنوز هم ظرفیت ساخت و ساز را دارد و نباید تنها به امید زمین‌های دولتی باشیم بلکه باید بخش خصوصی نیز وارد انبوه‌سازی شود تا شهرک‌سازی‌ها گسترش یابد.

رییس کانون سراسری انبوهسازان تاکید کرد: اگر شهرکسازیها با قیمتهای مناسب زمین و ساخت و ساز، ساخته شوند قیمتها متعادل میشوند.