به گزارش افکارنیوز، نمایندگان انتخابی کارگران از سوی کانون عالی انجمنهای صنفی کارگران کشور جهت حضور در یکصد و دومین اجلاس سازمان جهانی کار؛ آقایان سید هادی ساداتی، علی اکبر سیار مه و مجید درویش هستند و از طرف کانون عالی شوراهای اسلامی کار سراسر کشور نیز آقایان اولیا علی بیگی، گل محمد بامری و ابوالفضل پور وفایی به نمایندگی از کارگران برای شرکت در اجلاس ۲۰۱۳ سازمان جهانی کار اعزام خواهند شد.

همچنین از گروه کارفرمایی؛ آقایان مهندس محمد عطاردیان، حسین احمدی زاده، سید حسن افتخاریان، محمد زیدی و خانمها کتایون سپهری و شهره تصدیقی ۶ نماینده انتخابی از سوی کانون عالی کارفرمایان کشور برای شرکت در یکصد و دومین نشست سازمان جهانی کار(ILO) خواهند بود.

سازمان جهانی کار همه ساله اجلاس خود را در ماه ژوئن در شهر ژنو کشور سویس با حضور بیش از ۱۸۰ کشورعضو این سازمان برگزار می کند که جدیدترین موضوعات روز جامعه کارگری و کارفرمایی در این اجلاس مطرح می شود.

گزارش‌های این سازمان دو ماه پیش از برگزاری اجلاس به دولتهای کشورهای عضو ارایه می‌شود تا فرصت داشته باشند آن‌ را در اختیار نمایندگان و مشاوران خصوصی و غیر دولتی خود قرار دهند و بر اساس آن برای حضور مناسب در کنفرانس آماده شوند.

به گزارش ایسنا، در یکصد و یکمین اجلاس سازمان جهانی کار(ILO)، نمایندگان سه گروه کارفرمایی، کارگری و دولت از جمهوری اسلامی ایران حضور داشتند و ایران نایب رییس گروه دولتهای عضو سازمان بین المللی کار بود.

در اجلاس سال گذشته، مباحثی از قبیل بحران اشتغال جوانان، کف حمایت اجتماعی، اصول و حقوق بنیادین کار و وضعیت کارگران جهان در دستور کار قرار گرفت.