گران ترین آپارتمان تهران باز هم رکورد شکست!
گروه اقتصادی:

مسکن نیز مثل همتای بی تشبیه خود، خودرو این روزها کانون بحثو گفتگوی کارشناسان و مسئولان و مردم است. اینکه آیا خانه بخریم، نخریم، صبر کنیم یا خیر دغدغه بسیاری از متقاضیان مسکن شده است. رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشوری گران ترین ها و ارزان ترین های پایتخت را معرفی کرد. وی گفته است: منطقه یک تهران بیشترین قیمت ها و منطقه ۱۵ کمترین رشد قیمت مسکن را از اول امسال داشته اند.

به گزارشافکارنیوز، خسروی اما معتقد است که قیمت های مسکن در منطقه یک تهران بسیار تاثربرانگیز است و " خرید و فروش مسکن در این منطقه به صورت اقساطی انجام می شود که همین امر موجب افزایش قیمت ها در منطقه یک شده است. "

در حالی به گفته خسروی منطقه یک گران ترین های پایتخت را به خود اختصاص داده است که به نظر می رسد معامله آپارتمان های میلیاردی در بالای شهر تهران حساب داغ است. در شرایطی که سوء مدیریت زندگی اقشار متوسط و پایین جامعه را تحت تاثیر قرار داده است که گروهایی از ثروتمندان هستند برای خوش نشینی ترجیح می دهند در آپارتمان های ۱۰میلیارد تومانی زندگی خود را بگذرانند.

آپارتمان های بالای ۱۰میلیاردی تهران کجا هستند و چه امکاناتی دارند؟

آپارتمان های ۱۰میلیاردی تهران دست کمی از خانه ویلایی ندارند. این سرپناه ها! اکثرا در منطقه زعفرانیه، ولنجک و نیاوران تهران واقع شده اند. یک موقع فکر نکنید که این آپارتمان ها انگشت شمار هستند چرا که فقط در سال جاری نام ۱۲دستگاه از این لوکس ها در سامانه ایران فایل ثبت شده است!

به طور مثال: یک دستگاه آپارتمان ۴۳۰متری واقع در زعفرانیه تهران، خیابان شیرکوه با متری ۲۵میلیون تومان قیمتی معادل ۱۰میلیارد و ۷۵۰میلیون تومان دارد. از امکانات این آپارتمان نوساز ۴خوابه استخر و جکوزی است. این واحد از داشتن بالکن یا حیاط و حیاط خلوت محروم است.

واحد ۵۸۵ متری دیگری نیز در خیابان ولنجک تهران در ردیف آپارتمان های بالای ۱۰میلیارد تومان قرار گرفته است. این واحد ۵خوابه با قیمت هر متر مربع ۱۷.۵میلیون تومان، ۱۰میلیارد و ۲۳۷میلیون تومان به فروش می رسد.

قیمت آپارتمان های ۱۰میلیاردی خیابان نیاوران کمی نزدیک به ولنجک است. چرا که هر متر مربع یک دستگاه آپارتمان ۶۳۰متری ۵خوابه در این منطقه نیز متری ۱۷میلیون تومان ارزش دارد. قیمت کل این واحد ۱۰میلیارد و ۷۱۰میلیون تومان تعیین شده است. این واحد شمالی جنوبی مجهز به استخر، جکوزی و سونا است.

همچنین در منطقه فرمانیه تهران نیز یک واحد ۱۰میلیاردی دیگر به چشم می خورد. این واحد ۷۰۰متری در یک ساختمان ۹طبقه واقع شده است. هرمتر مربع این واحد ۵خوابه، ۱۵میلیون تومان ارزش دارد که قیمت آن به ۱۰میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان می رساند. این ساختمان مجهز به سونا، استخر، جکوزی و سالن بیلیارد و مشاعات است.

آپارتمان ۱۰میلیاردی بعدی نیز در زعفرانیه خیابان ثارالله قرار دارد. این آپارتمان رکورد گران ترین آپارتمان را در ۲سال اخیر شکسته است، چرا که هر متر مربع آن، ۲۷میلیون تومان قیمت گذاری شده است. این آپارتمان که کمتر از ۳۰۰متر با هزار متری شدن فاصله دارد، ۵ خوابه است و از امکاناتی نظیر استخر، سونا، جکوزی و آسانسور بهره می برد. قیمت کل این واحد ۷۲۸متری ۱۹میلیارد و ۶۵۶میلیون تومان عنوان شده است.

بعد از این واحد، در حال حاضر یکی از برج های خیابان یاسر نیاوران تهران گران قیمت ترین واحد پایتخت است. این واحد ۴۰۰متری با قیمت هر متر مربع ۲۱میلیون تومان، در برجی ۲۷طبقه واقع شده است. قیمت کل این واحد ۴خوابه، ۱۰میلیارد و ۸۰میلیون تومان است.