یدالله صادقی گفت: دو کالابرگ جدید را به زودی اعلام می شود که شامل روغن و قند و شکر است، این درحالی است که بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، به ازای هر نفر ۱۲۰۰ گرم قند و شکر و ۹۰۰ گرم روغن اختصاص خواهد یافت.

به گزارش مهر، معاون تامین، توزیع و تنظیم بازار معاونت توسعه بازرگانی داخلی وزارت بازرگانی افزود: وزارت بازرگانی برای کالاهای اساسی در قالب کالابرگ تا پایان سال جاری، ۳۰۰ میلیارد تومان منابع مالی درخواست کرده است که امیدواریم با توجه به نظر مساعد رئیس جمهوری، هرچه سریعتر اختصاص یابد.

وی تصریح کرد: چنانچه امروز هم معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری منابع مالی لازم را تامین کند، وزارت بازرگانی می تواند حداکثر تا ۱۰ روز آینده کالاها را در اختیار مردم قرار دهد.

به گفته صادقی، وزارت بازرگانی آمادگی لازم را برای اعلام کالابرگ روغن دارد و در مورد شکر نیز هماهنگی های لازم در حال انجام است.

آخرین اعلام کالابرگ به چهارشنبه ۵ اسفند سال گذشته برمی گردد که کالابرگ شماره ۵۵۹ شهری قند و شکر برای خانوارها اعلام شد. با اجرای هدفمندی یارانه‌ها در کشور احتمال حذف تدریجی کوپن از چرخه اقتصادی کشور وجود دارد.