به گزارش افکارنیوز، جعفر قادری درباره ویژگی‌های بودجه و بررسی کمیسیون تلفیق اظهار داشت: از مجموع ۹۸ بند لایحه بودجه ۲۶ بند حذف، ۳۵ بند تغییر و ۶۸ بند جدید اضافه شده که از ۶۸ بند اضافه شده دولت با ۵۸ آن موافق و با ۱۰ بند آن مخالف بود.

وی در مورد موارد اختلاف بیان کرد: واریز منابع به صندوق توسعه ملی و اختلاف در مصارف، اختلاف در منابع و مصارف هدفمندی‌ یارانه‌ها، منابع مربوط به سهام و اوراق مشارکت، سیاست‌گذاری‌های بودجه‌ای، برخی مسائل مربوط به کالا و خدمات، تعداد دستگاه‌های ردیف مستقل بودجه‌ای که دولت ۶۰ دستگاه را اعلام کرده بود و در کمیسیون تلفیق تعداد این دستگا‌ها اضافه و به روال گذشته برگشت، مسائل مربوط به واگذاری سهام و اوراق مشارکت و در نهایت صدور مجوز تهاتر نفت خام با کالا و خدمات از جمله موارد اختلاف محسوب می‌شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق در مورد ویژگی‌های بودجه بیان کرد: شفاف‌بودن، نظم و انضباط پولی و مالی، حمایت از اجرای سیاست‌های اصل ۴۴، همخوانی مواد بودجه با نامگذاری سال و حمایت از تولید ملی، حمایت و توسعه صندوق توسعه ملی، تاکید بر اجرای مالیات بر ارزش افزوده، حمایت از بخش‌های کلیدی کشور از جمله نفت، نیرو و دفاعی از جمله ویژگی‌های بودجه محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: سیاست‌های ارزی و تعیین نرخ شناور مدیریت‌شده، توجه به شهر و روستا، حمایت از بازنشستگان و جانبازان و مشمولین کمیته حضرت امام(ره)، حمایت از پژوهش و تحقیق و استقلال بودجه‌ای برای ردیف‌های مستقل از دیگر ویژگی‌های بودجه محسوب می‌شود.

نماینده مردم شیراز با بیان اینکه ۳۰ هزار میلیارد تومان برای سهام، ۵ هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت و بخشی نیز برای فروش اموال به سقف بودجه اضافه شده و در مجموع ۴۳ هزار میلیارد تومان به سقف بودجه عمومی اضافه شده و ۶ هزار میلیارد تومان نیز از بخش هدفمندی حذف شده است.

براین اساس مجموعا به سقف بودجه عمومی ۳۶ هزار میلیارد تومان اضافه و سرجمع سقف کل بودجه عمومی از ۱۶۷ هزار میلیارد تومان به ۲۰۳ هزار میلیارد تومان افزایش یافت.