سامسونگ Galaxy S۴ با قابلیت‌های متفاوت در بازار

به گزارش افکارنیوز، ‌ این دو گوشی هوشمند برای کره جنوبی و آمریکا از نظر ظاهری شبیه به یکدیگر ساخته شده‌اند، اما در بخش داخلی آن‌ها تفاوت‌های فراوان وجود دارد. در بخش داخلی این دو گوشی تفاوت‌های فراوانی در پردازنده ویژه ابزارها، سیستم‌های بی‌سیم و رابط کاربری دیده می‌شود.

این تفاوت‌های داخلی باعثشده است تا قابلیت‌ها و قیمت این دو ویرایش مختلف از گوشی هوشمند Galaxy S۴ تفاوت کند که گزارش مربوط به این تفاوت‌ها را مرکز تحقیقاتی IHS iSuppli منتشر کرده است.

نسخه آمریکایی گوشی هوشمند Galaxy S۴ سامسونگ شامل ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی از نوع NAND می شود و قیمت تمام شده قطعات به کار رفته در آن ۲۲۹.۰۰ دلار است که اگر هزینه‌های کارخانه را هم به آن اضافه کنیم، با قیمتی بالغ بر ۲۳۷.۰۰ دلار به تولید انبوه می‌رسد.

اما نسخه کره‌ای این گوشی هوشمند حافظه داخلی مشابه را در خود جا داده است که قیمت تمام شده آن ۲۴۴.۰۰ دلار است و با هزینه‌های کارخانه به قیمت ۲۵۲.۰۰ دلار به تولید انبوه می‌رسد.

"وینسنت لئونگ"(Vincent Leung) مدیر تحقیقات مرکز IHS گفت: دستکم میتوان چهار تفاوت قابل ملاحظه را بین دو مدل گوشی هوشمند Galaxy S۴ مشاهده کرد. سامسونگ قصد دارد سیاستهای خود برای عرضه جهانی گوشیهای هوشمند را تغییر دهد و آنها را با قابلیتها و قیمتهای متفاوت به دست کاربران جهانی برساند. شرکت سامسونگ با این اقدام میکوشد هر یک از محصولات خود را متناسب با سطح علاقمندی بازارهای مختلف به دست کاربران برساند.