به گزارشافکارنیوز، عباس پاپی‌زاده با اعلام این خبر اظهار داشت: متوسط قیمت جهانی گندم ۱۱۰۰ تا ۱۲۰۰ تومان است و باید از کشاورزان داخلی هم به همین قیمت خریداری شود.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس افزود: قیمت هر تن گندم جهانی ۳۷۰ دلار است که واردات آن با هزینه‌های جاری ۴۰۰ دلار برای کشور تمام می‌شود و با لحاظ کردن دلار ۲۴۵۰ تومانی که در بودجه کشور پیش‌بینی شده است هر کیلوگرم گندم وارداتی ۱۱۰۰ تا ۱۲۰۰ تومان تمام می‌شود.

وی ادامه داد: واردات گندم از کشورهای دیگر موجب از دست رفتن امنیت غذایی می‌شود، هر کیلوگرم گندمی که از کشورهای دیگر خریداری می‌شود به همان اندازه وابستگی کشور را به خارجی‌ها بیشتر می‌کند. امنیت غذایی آسیب می‌بیند و اگر همه اینها را به دلار محاسبه کنیم خسارات واردات هزاران دلار خواهد شد.

پاپی‌زاده افزود: در حالی که گندم را به قیمت کیلویی ۱۲۰۰ تومان از کشورهای دیگر وارد می‌کنیم اما از کشاورز داخل به قیمت پایین می‌خرند به طوری که سال گذشته گندم خریداری شده از کشاورز به قیمت ۴۲۰ تومان و امسال با اعتراضات زیاد به ۷۲۰ تومان رسیده است.

وی ادامه داد: اینگونه خرید به قیمت پایین بی‌عدالتی برای کشاورز داخل است و در واقع از بین رفتن توان کشاورز داخل و تقویت کشاورزان خارجی است.

پاپی‌زاده خاطرنشان کرد: خرید به نرخ پایین از کشاورز داخلی و واردات به قیمت بالا در واقع پرداخت سوبسید از جیب ملت ایران به کشاورز خارجی است و در این عرصه رقابت ناعادلانه سمت کشاورز خارجی را گرفتن است.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس تصریح کرد: در این رقابت ناعادلانه همواره کشاورز داخلی ضرر میبیند و کشاورز خارجی روز به روز تقویت میشود.