افزایش ۸ درصدی تولید گاز کشور

به گزارش افکارنیوز، مهدی جمشیدی دانا اظهار داشت: با وجود تحریم‌های بین‌المللی شاهد حرکت رو به رشد صنعت نفت هستیم و با تلاش متخصصان داخلی به پیشرفت‌های خوبی رسیده‌ایم.

وی افزود: تلاش برای افزایش بهره‌وری از مهم‌ترین برنامه‌ها و اولویت‌های مسئولان شرکت ملی گاز است و برای تحقق این مهم از همه ظرفیت‌ها بهره می‌بریم.

مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران با اشاره به جایگاه پارس جنوبی و مجتمع گازی خاطرنشان کرد: مجتمع گاز پارس جنوبی با تولید ۴۴ درصد گاز کشور بیشترین سهم تولید را در میان شرکت‌های پالایش گاز کشور در اختیار دارد.

جمشیدی دانا از افزایش ۸ درصدی تولید گاز کشور خبر داد و تصریح کرد: با وجود این که ما از سال ۸۸ تاکنون هیچ پالایشگاهی افتتاح نکرده‌ایم اما توانسته‌ایم ۸ درصد افزایش تولید داشته باشیم که این نشان از قدرت ابتکارات و دانش فنی بالای کارکنان شرکت‌های پالایش گاز کشور است.

وی اضافه کرد: این افزایش تولید در حالی انجام شده است که ما با بحثتحریم هم روبرو بوده‌ایم و اگر همت بالا و تلاش خستگی‌ناپذیر هم‌کاران ما در شرکت‌های پالایش گاز نبود، هیچ‌گاه به این مهم دست نمی‌یافتیم.

این مسئول ابراز داشت: کارهای بزرگ بسیاری در مجموعه شرکت‌های پالایش گاز کشور صورت گرفته است که بزرگ‌ترین آن‌ها کاهش زمان تعمیرات اساسی در مجتمع گاز پارس جنوبی است که این امر باعثشده ما کم‌ترین توقف تولید را داشته باشیم و گام بزرگی در تولید پایدار گاز برداریم.

جمشیدی دانا گفت: باید از ظرفیت موجود نهایت بهره و استفاده را ببریم و باید برای تولید پایدار گاز و رشد بهرهوری بیشتر و موثرتر تلاش کنیم.