احتمال کاهش سهم بخش تولید از یارانه‌ها

به گزارش افکارنیوز،دکتر محمد کردبچه درباره تصویب درآمد ۵۰ هزار میلیارد تومانی برای اجرای قانون هدفمندی‌ یارانه‌ها در سال جاری اظهار کرد: نمایندگان مجلس با پیشنهاد دولت مبنی بر درآمد ۱۲۰ هزار میلیارد تومانی برای اجرای این قانون و همچنین افزایش ۳۰ هزار میلیارد تومانی مصوبه کمیسیون تلفیق مخالفت کردند.

وی درباره چگونگی پرداخت یارانه نقدی با توجه به کاهش درآمدهای درنظر گرفته شده برای اجرای این قانون تصریح کرد: هنوز چگونگی هزینه این منابع مشخص نشده است و در جلسه علنی مجلس برای منابع تصمیم گرفته شده است.

مشاور معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی در پاسخ به اینکه آیا میزان یارانه نقدی کاهش می‌یابد، گفت: رئیس مجلس شورای اسلامی پیشنهاد داد که از مبلع ۵۰ هزار میلیارد تومان مطابق سال گذشته ۴۲ هزار میلیارد تومان به پرداخت یارانه نقدی اختصاص داده شود تا تغییری در پرداخت یارانه صورت نگیرد.

کردبچه با بیان این‌که این موضوع در حد یک پیشنهاد مطرح شده و باید در جلسه علنی مجلس مورد بررسی قرار بگیرد، افزود: در صورتی که این پیشنهاد به تصویب نرسد و طبق مصوبه کمیسیون تلفیق عمل شود ۲۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به پرداخت یارانه نقدی، ۱۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به تولید، حدود پنج هزار میلیارد تومان به بهداشت و درمان و ۹ هزار میلیارد تومان به دولت اختصاص داده می‌شود که در چنین شرایطی یا میزان یارانه نقدی کاهش می‌یابد و برخی اقشار از دریافت یارانه محروم خواهند شد.

وی همچنین تاکید کرد: در صورتی که پیشنهاد رئیس مجلس شورای اسلامی به تصویب برسد سهم بخش بهداشت، تولید و همچنین دولت کاهش مییابد و در نتیجه دولت در تامین مخارج خود با مشکل روبرو خواهد شد و احتمالا این کاهش منابع دولت پروژههای عمرانی را تحت تاثیر قرار میدهد.