به گزارش افکارنیوز، سید مهدی میرمهدی، اظهار کرد: مردم تاکنون در شوک انتخابات ریاست جمهوری بودند ولی این موضوع تا این لحظه تاثیری روی بازار نداشته است.

وی ادامه داد: شمارش آرا در پایان وقت اداری روز شنبه ۲۵ خرداد به اتمام رسید و نتوانست تاثیری بر بازار IT بگذارد اما پیش‌بینی می‌شود کاهش قیمت دلار و جو روانی در بین مردم باعثشود مردم به بازار IT ورود کنند.

میرمهدی در پاسخ به این سوال که آیا لغو تحریم‌ محصولات ارتباطی از سوی آمریکا بر بازار تاثیری داشته است گفت: این عدم لغو تحریم تنها یک بازی سیاسی بود و بنده تاکید می‌کنم محصولات IT در داخل ایران با قیمت ارزان‌تر و گارانتی معتبر‌تر نسبت به دیگر کشور‌ها به فروش می‌رسد.

رییس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران ادامه داد: سود فروشندگان در بازار IT نسبت مستقیم با فروش تعدادی دارد و در حال حاضر آنان محصولات خود را با قیمت منطقی به فروش می‌رسانند تا تعداد زیادی از محصولاتشان به فروش رسد.

وی بیان کرد: اگر روال کاهش قیمت ارز ادامه داشته باشد کاهش قیمت محصولات را از روز سه‌شنبه در بازار حس خواهیم کرد.

میرمهدی در پایان گفت: اگر قیمت ارز به ثبات برسد کاهش قیمت‌ها مقطعی نبوده و ادامه‌دار خواهد بود.

هم‌چنین در اظهارنظری دیگر یکی از فروشندگان عمده محصولات IT بیان کرد: تا این لحظه کاهش قیمتی در بازار رخ نداده است و اگر نمونه‌هایی در بازار مشاهده شود مربوط به وارد‌کنندگانی است که هنوز حواله دلاری یا درهمی محصول وارد‌شده خود را پرداخت نکرده‌اند و این‌ها می‌توانند به مقداری که ارز کاهش پیدا کرده است روی محصولات خود کاهش قیمت را لحاظ کنند.

او ادامه داد: در حال حاضر بازار در شوک است و فروشندگان نمیدانند به اندازه کاهش قیمت ارز قیمت محصولات خود را کاهش دهند یا خیر.