مير جواد سليماني اظهار داشت: اين محصول توسط مهندسان ايراني و بدون مشاركت خارجي ها و با استفاده از ظرفيت ها و امكانات ايران خودرو طراحي شده است.

به گزارش فارس به نقل از ایکو پرس، وی افزود: خودرو دنا بر پایه پلت‌فرم داخلی و مطابق با استاندارد های ملی و بین المللی و با هدف ارتقای توسعه برند ملی عرضه می شود.

سلیمانی مهمترین حجم تغییرات ایجاد شده در خودرو دنا را نمای ظاهری، نمای جانبی، نمای داخلی و تغییرات پلت‌فرمی عنوان کرد و اظهارداشت: این محصول با بیشترین خودکفایی ساخت داخل تولید و روانه بازار خواهد شد.

وی تاکید کرد: خودرو دنا دارای مزیت رقابتی برای صنعت و اقتصاد ایران دارد و استانداردهای ایمنی آن در خصوص تصادف با عابر و تصادف از جلو و کنار ارتقا یافته است.

قائم مقام مدیر عامل ایران خودرو تصریح کرد: مدل های این محصول شامل ال ایکس با موتورهای ای اف ۷ بنزینی و پایه گاز سوز و ای ال ایکس با موتور ای اف ۷ توربوشارژ است.

سلیمانی در خصوص تفاوت های مدل ال ایکس و ای ال ایکس این محصول اظهار داشت: علاوه بر موتور، درسیستم های همچون رینگ، فرمان برقی، آیینه برقی تاشو، چراغ های مه شکن، رنگ تریم داخلی و کیسه هوای جانبی صندلی تفاوت هایی وجود دارد.

وی یکی از ویژگی های این محصول را عدم وابستگی به خودرو سازان خارجی دانست و افزود: با توجه به سطح تجهیزات نسبت به خودرو های وارداتی قیمت مناسب و برخورداری از شبکه خدمات گسترده پس از فروش از دیگر مزیت های مهم خودروی دنا محسوب می شود.

وی یاد آورشد: ایران خودرو درسال ۹۱،۳۵ هزار دستگاه در سال ۹۲،۸۰ هزار دستگاه و از سال ۹۴ تا ۹۶ هر سال ۱۰۰ هزار دستگاه از این محصول را تولید می کند.

سلیمانی خاطر نشان ساخت: سالانه قراراست ۱۵ هزار دستگاه خودرو دنا به بازاهای بین المللی صادر شود و مهمترین بازار های صادراتی این خودرو، کشورهای مشترک المنافع، روسیه، ترکیه و شرق اروپا، منطقه خلیج فارس، آفریقا و شرق آسیا خواهد بود.

دنا، نام قله ای است با بلندای ۴۴۴۸ متر، در ۳۵ کیلومتری شمال غربی شهر یاسوج، شهرستانی که این قله در آن قرار دارد نیز شهرستان دنا نام دارد.

نام "دنا " با مفهوم استواري و استحكام و سرافرازي آميخته است.