راهبرد ایران خودرو برای افزایش سهم بازار

به گزارش افکار ، مهندس ميرجوادسليماني قائم مقام محصول و كيفيت ايران خودرو ضمن بيان اين مطلب افزود: شركت ايران خودرو با دارا بودن بزرگ ترين و مجهزترين مركز تحقيق و توسعه (R&D)، همواره توجه ويژه اي به مقوله ارتقاي محصولات و ارايه محصولات جديد و مدرن به بازار دارد.

وی گفت: ایران خودرو علاوه بر دانش فنی طراحی محصول، مجهزترین آزمایشگاه ها و امکانات تست خودرو در خاورمیانه را در اختیار داشته و به دنبال ایجاد هویت برای محصولات خود است.

سلیمانی ضمن تاکید بر اهمیت تحقیق و توسعه، پیشرفت و موفقیت خودروسازان را در گرو تولید خودروهای با کیفیت تر و مطابق با سلیقه مشتریان دانست که با سرمایه گذاری در بخش های تحقیق و توسعه، عملی می شود.

سلیمانی ضمن اشاره به نقش تعیین کننده نیروی انسانی ماهر و متخصص در طراحی و تولید گفت: روند طراحی و توسعه محصول در سال های اخیر روندی تکوینی بوده و ایران خودرو با بهره مندی از توان کارکنان متخصص توانسته پس از طراحی و تولید سمند، رانا را وارد بازار کندو در سال ۹۲ نیز خودروی جدید دنا به تولید انبوه خواهد رسید.

سلیمانی به چالش ها و مشکلات تامین نقدینگی در صنعت خودروسازی اشاره کرد و گفت: تحقیق و توسعه مستلزم سرمایه گذاری های کلانی است که درحال حاضر خودروسازان بدون حمایت دولت مردان قادر به تامین آن نیستند.

وي اظهار اميدواري كرد، در آينده اي نزديك تسهيلات ويژه و ارزان قيمتي در اختيار خودروسازان قرار گيرد تا حركت در مسير پيشرفت و توسعه بيش از پيش ميسر شود.