گاز سرسفره ۸۳ درصد ایرانی‌ها رفت

به گزارش افکارنیوز، جواد اوجی درباره آخرین وضعیت توسعه شبکه گاز شهری و روستایی، گفت: عملیات گازرسانی به شهر و روستاها در برنامه چهارم و ابتدای برنامه پنجم توسعه شتاب گرفته است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز با اعلام اینکه تا پیش از آغاز برنامه چهارم توسعه تنها حدود ۶۰۰ شهر ایران از نعمت گاز طبیعی برخوردار بودند، تصریح کرد: با این وجود از ابتدای برنامه چهارم توسعه تاکنون حدود ۴۰۰ شهر جدید به شبکه ملی گاز متصل شده اند.

معاون وزیر نفت در خصوص گازرسانی به روستاهای کشور هم توضیح داد: تا پیش از اغاز برنامه چهارم توسعه بالغ بر ۲ هزار و ۸۰ روستا از نعمت گاز طبیعی برخوردار بودند اما در طول هشت سال گذشته تاکنون بیش از ۱۲ هزار و ۲۲۰ روستای دیگر به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل شده اند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در حال حاضر یکهزار شهر و بالغ بر ۱۴ هزار و ۳۰۰ روستا در کشور از نعمت گاز برخوردار هستند، یادآورشد: در شرایط فعلی در مجموع ۸۳ درصد خانوارهای شهری و روستایی در کشور از گاز طبیعی استفاده می کنند.

این عضو هیات مدیره شرکت ملی گاز با تاکید بر اینکه از ابتدای برنامه چهارم توسعه تاکنون جمعیت تحت پوشش گاز رشدی ۲۳ درصدی داشته است، تبیین کرد: با توجه به طرح های جدید گازرسانی پیش بینی می شود جمعیت برخوردار از گاز کشور با افزایش بیشتری همراه باشد.

اوجی در پایان تکمیل و راه اندازی طرح های جدید افزایش ظرفیت پالایش گاز، توسعه و بهبود پایداری شبکه انتقال گاز را مهمترین برنامه اولویت دار شرکت گاز در سال ۹۲ عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: امسال با آغاز چند طرح جدید صادراتی سهم ایران هم در تجارت جهانی گاز افزایش می یابد.

معاون وزیر نفت پیشتر در گفتگو با مهر از امضای بزرگترین قرارداد گازرسانی صنعت گاز به منظور اتصال ۴۵۰۰ روستای جدید به شبکه ملی گاز خبر داده و اعلام کرده بود: از ابتدای سالجاری تاکنون به طور متوسط روزانه ۴ تا ۵ روستای جدید به شبکه گاز متصل می شوند.