بانک‌ها داخلی هم صادرکننده نفت می شوند

به گزارشافکارنیوز، حسن خسروجردی، با بیان این‌که طلیعه امیدی در رابطه با ادامه‌ صادرات نفت خام توسط بخش خصوصی پیدا شده است گفت: این امید ورود سه بانک ایرانی برای دادن تضامین‌ مورد نیاز برای صادرات نفت خام توسط بخش خصوصی است.

وی با اشاره به این‌که در حال حاضر در حال نهایی‌کردن ورود بانک‌ها به صادرات نفت خام هستیم، گفت: یکی از این بانک‌ها توانایی دادن تضمین مورد نیاز برای صادرات محموله‌های کمتر از یک میلیون بشکه‌ای و دو بانک دیگر توانایی ارائه تضامین محموله‌های دو میلیون بشکه‌ای را دارند.

رییس اتحادیه صادر‌کنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی با اظهار این‌که اگرچه تاکنون موانع صادرات نفت خام توسط بخش خصوصی برطرف نشده است، گفت: شرکت ملی نفت ایران در این مدت انعطاف‌پذیری بیشتری نسبت به گذشته داشته است.

خسروجردی از اعلام خبرهای خوشی در مورد ادامه‌ی صادرات نفت خام توسط بخش خصوصی طی دو هفته آینده خبر داد.

به گزارش ایسنا، بر اولین بار در کشور صادرات نفت خام توسط بخش خصوصی از شهریور ماه سال گذشته - اگر چه محدود - آغاز اما در کمتر از سه ماه صادرات توسط بخش خصوصی متوقف شد.

یکی از مهمترین دلایل اعلام شده برای توقف صادارت نفت خام توسط بخش خصوصی درخواست شرکت ملی نفت از این بخش مبنی بر ارائه تضامینی است که گفته می شود رقم آن بسیار بالاست و بخش خصوصی توانایی پرداخت آن را ندارد.