جزئیات فازهای جدید «سنهاب»

به گزارشافکارنیوز، مهدی نوروزی با اشاره به ویژگی‌های سامانه سنهاب اظهارداشت: از این پس تمامی بیمه‌گذاران می‌توانند با استفاده از این سامانه از آخرین وضعیت بیمه‌ای خود مطلع شده و نسبت به تکمیل سبد بیمه‌ای خود اقدام کنند.

وی با تشریح فازهای دوم و سوم سامانه سنهاب، تصریح کرد: فعالیت این سامانه با استقبال کم نظیر بیمه‌گران و بیمه‌گذاران روبرو شده و در آینده نزدیک سطح دسترسی عموم به اطلاعات " سنهاب " افزایش خواهد یافت.

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات بیمه مرکزی تصریح کرد: در فاز بعدی تمامی مراحل خریداری، ثبت و تمدید بیمه نامه‌ها از طریق الکترونیکی انجام می‌شود و بیمه‌گذاران می‌توانند از طریق این سامانه آخرین اطلاعات مربوط به بیمه‌نامه‌های خود را به آسانی رصد و در خصوص تمدید، فسخ قرارداد و تکمیل سبد بیمه‌ای خود تصمیم‌گیری و اقدام کنند.

نوروزی با بیان اینکه صنعت بیمه در دهه‌های گذشته از مشکل آمار و اطلاعات ناقص و گاه نادرست رنج می‌برده است، گفت: خوشبختانه صنعت بیمه با راه‌اندازی و تکمیل سامانه سنهاب، با شتاب قابل قبولی در مسیر اطلاع رسانی شفاف به بیمه‌گذاران حرکت می‌کند و شرکت‌های بیمه نیز از این شفافیت اطلاعات سود می‌برند.

وی شیوه مهندسی معکوس را عامل اصلی موفقیت سامانه سنهاب دانست و افزود: بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران با جدیت موضوع تکمیل زیرساخت‌های داده‌ها و اطلاعات را دنبال می‌کند و در آینده شناسه کاربری و رمز عبور اختصاصی برای تمامی بیمه گذاران طراحی شده و در اختیار آنان قرار خواهد گرفت.

گفتنی است سامانه سنهاب (سامانه نظارت و هدایت الکترونیکی بیمه) هم اکنون به نشانی www.centinsur.ir برای اطلاع از آخرین وضعیت بیمه ای مردم قابل دسترسی است.