به گزارشافکارنیوز، دکتر محمد حسن نامی به اتفاق گروه خبری همراه، از مرکز پیشرفته عملیات شبکه همراه اول(NOC) در محل برج همراه، بازدید کرد.

نامی در این دیدار با بیان اینکه همراه اول دارای یکی از بزرگترین شبکه های ارتباطی است، مهم ترین هدف بازدید خود را تقدیر از شرکت ارتباطات سیار ایران اعلام کرد چرا که همراه اول بیشترین سهم را در انجام الکترونیکی انتخابات سالم به ویژه از لحاظ امنیت شبکه و سرعت داشته است.

وزیر ارتباطات در تشریح دو فاکتور امنیت شبکه و سرعت گفت: بخش امنیت شبکه باید تهدیدها را قبل از اجرایی شدن، شناسایی و دفع کند که این کار بصورت کاملاً مطلوبی انجام شد تا آنجا که هیچ گونه تهدیدی در زمان برگزاری انتخابات بروز نکرد.

وی ادامه داد: سرعت نیز فاکتور مهم بعدی است که در سامانه تدارک دیده شده از سوی همراه اول، حداکثر ظرف مدت ۵ ثانیه، پاسخ استعلام هویتی فرد داده می شد که این کار بی نظیری بود.

نامی با تاکید بر اینکه برای برگزاری سالم انتخابات ریاست جمهوری و شوراها در سراسر کشور، از بستر همراه اول استفاده شده بود، گفت: حضور ما در این مرکز نیز به این دلیل است که از این اقدام بی نظیر تشکر کنیم.

در این بازدید، ‌ وحید صدوقی مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران با توضیح این مطلب که نودهای شبکه از قبیل BTSها و سوئیچ ها، در مرکز عملیات شبکه(NOC) همراه اول مدیریت می شود، اعلام کرد: در انتخابات‌های قبلی از بستر پیامک استفاده می شد که کمی با تأخیر زمانی همراه بود ولی برای این انتخابات، همراه اول بستر USSD را مهیا کرد که بدون کوچکترین مشکل، استعلام الکترونیکی هویت انجام شد.

صدوقی ادامه داد: در بستر امن و سریع فراهم شده توسط همراه اول، چهار و نیم میلیون تبادل اطلاعات در ساعت انجام شد و ۷۱ هزار نقطه در سراسر کشور از بستر همراه اول برای برگزاری الکترونیکی انتخابات استفاده کردند.

او در پایان تاکید کرد: همراه اول بسترهای لازم برای ارائه خدمات دولت الکترونیکی را ایجاد کرده است و در انتخابات اخیر، توانستیم بخشی از ظرفیت های خود را به نمایش بگذاریم.