اجرای ۳.۵ میلیارد دلار پروژه آبی در خارج از کشور

به گزارش افکارنیوز، علیرضا دائمی گفت: ارزش پروژه های در دست اجرای بخش آب ایران در خارج از کشور در پایان دولت هشتم ۹۲۰ میلیون دلار بوده که این میزان در زمان حاضر به ۳ میلیارد و ۵۱۵ میلیون دلار رسیده است.

سرپرست معاونت آب و آبفای وزارت نیرو همچنین از رشد ۲۸۲ درصدی ارزش پروژه های برون مرزی بخش آب در ۸ سال گذشته خبر داد و اظهار داشت: ارزش پروژه های در دست اجرا در حال حاضر به ۳ میلیارد و ۵۱۵ میلیون دلار رسیده که از رشد ۲۸۲ درصدی توسعه صادرات در دولت نهم و دهم خبر می دهد.

وی افزود: افزون بر این، هم اکنون پروژه هایی در حال مذاکره است که در صورت حل مشکلات پیش رو قابلیت تبدیل به پروژه دارند و اجرایی خواهند شد. دائمی حجم اعتباری این طرح ها را ۲ میلیارد و ۶۹۲ میلیون دلار عنوان کرد.

به گفته این مقام مسئول در وزارت نیرو، جهت نقش دادن بیشتر به ایران در مجامع بین‌المللی به ویژه در تصمیم‌گیری‌ها، بهره‌گیری از خدمات فنی و مهندسی کشورمان در سایر کشورها و همچنین استفاده از تجربه‌های جمهوری اسلامی ایران در کمیته‌های تخصصی بین‌المللی مرتبط با آب، معاونت امور آب و آبفای وزارت نیرو توسعه روابط در بخش فعالیت‌های بین‌المللی را در سال‌های اخیر در دستور کار خود قرار داده است.

دائمی خاطر نشان کرد: در این خصوص، با برگزاری نشستها، همایشهای بینالمللی و کارگاههای آموزشی در ایران و همچنین ارتباط با مسئولان آب سایر کشورها، تلاش شده است همکاریهای بینالمللی در بخش آب توسعه یابد.