به گزارشافکارنیوز، گرچه دولت به مرغدران تعهد داده بود برای جبران هزینه‌های تولیدشان نهاده‌های ارزان در اختیار آنها قرار دهد اما نه این وعده دوام چندانی داشت و نه ذخیره‌سازی ۸۰ هزار تنی گوشت مرغ مازاد به کار آمد؛ چراکه نمایشگاه‌های ضیافت به جای عرضه گوشت مرغ مازاد بر مصرف ماههای قبل، مرغ‌های ترکیه‌ای را می‌فروشند که به گفته مدیرعامل اتحادیه مرغداران هیچ ضرورتی برای واردات آن وجود نداشت.

حسین مقدم‌نیا در این باره به ایسنا گفت: در سال گذشته علی‌رغم بی‌مهری‌ها و مشکلات موجود، مرغداران به وعده خود که همان تولید یک میلیون و ۸۰۰ هزار تنی گوشت مرغ بود عمل کردند و امسال نیز وضعیت به‌گونه‌ای است که علاوه بر تولید ۱۵۰ هزار تنی گوشت مرغ در هر ماه از ابتدای فروردین تاکنون حدود ۸۰ هزار تن گوشت مرغ مازاد بر مصرف ذخیره شده است.

وی افزود: ذخیره‌سازی گوشت مرغ مازاد با هدف تنظیم بازار و برقراری تعادل بین تقاضا و عرضه انجام شد تا برای عرضه فراوارن در ماه رمضان به کار آید اما مرغ‌های ترکیه‌ای بدین منظور وارد شده و در نمایشگاه‌های ضیافت عرضه می‌شوند.

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی گفت: چرا به‌ جای واردات گوشت مرغ، نهاده‌هایی که تشکل‌ها و اتحادیه‌های تولیدی بهای آن را پرداخت کرده بودند واردا نمی‌شود؟ و هنوز تکیلف شرکت‌های وارد کننده نهاده‌های تولید مشخص نشده است؟ از سوی دیگر این شرکت‌ها نمی‌دانند که نهاده‌های مورد نیاز را باید با چه نرخی وارد کنند و قیمت این محصول برای مرغداران باشد؟

مقدم نیا تاکید کرد: ذخیرهسازی گوشت مرغ مازاد بر مصرف برای عرضه در ایامی همچون ماه رمضان با واردات و عرضه گوشت مرغ خارجی در تناقض است و باعث برهم خوردن نظم بازار میشود.