طلا به کانال ۱۳۰۰ دلاری بازگشت

به گزارشافکارنیوز، با کاهش پیش‌بینی‌ها در مورد کاهش محرک‌های پولی فدرال رزرو که به تضعیف ارزش دلار منجر شده است و احتمال افزایش تقاضای سفته‌بازی سرمایه‌گذاران پس از تغییر قوانین وام‌دهی چین، قیمت جهانی طلا افزایش یافت و به بالاترین میزان در یک ماه رسید.

در ساعات ابتدایی آغاز به کار بازارهای جهانی، قیمت این فلز گران‌بها ۱.۸ درصد افزایش یافت و به ۱۳۱۹.۹۹ دلار در هر اونس، بالاترین قیمت از ۲۰ ژوئن رسید.

در لحظه انتشار این خبر، هر اونس طلا با ۲۲.۳۸ دلار افزایش نسبت به روز جمعه به ۱۳۱۸.۴۰ دلار در هر اونس رسید.

هفته گذشته، پس از اینکه بن برنانکه رئیس فدرال رزرو گفت: بسیار زود است تا در مورد کاهش محرک‌های اقتصادی در ماه سپتامبر تصمیم بگیریم و به طور ضمنی به عدم کاهش این سیاست‌ها اشاره کرد، ارزش دلار کاهش یافت و قیمت طلا ۰.۸ درصد افزایش یافت.

بانک مردم چین یا همان بانک مرکزی این کشور در ۱۹ جولای اعلام کرد که به کمترین نرخ وام‌دهی پایان داده است؛ این اقدام ممکن است برای مشتریان قدرت خرید بیشتر فراهم کند.

ال‌وی جی تحلیلگر اقتصادی گفت: به نظر می‌رسد، پس از اظهارات برنانکه در هفته گذشته تمایل سرمایه‌گذاران به طلا مثبت شده باشد.

قیمت سبک آمریکا نیز برای چهارمین روز متوالی پس از اینکه در ۱۹ جولای به بالاترین میزان در ۱۶ ماه اخیر رسید، ازایش یافت.

الوی افزود: با افزایش قیمت نفت به ویژه در آمریکا، نرخ تورم ممکن است افزایش یابد. هر اقدامی که سبب کاهش رکود در چین شود، ممکن است که تقاضا برای این فلز را افزایش دهد.