با وجود افزایش قیمت، اراضی مسکن مهر باید واگذار شود

به گزارش افکارنیوز، قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در استان البرز گفت: با وجود اینکه واگذاری مالکیت قطعی زمین به متقاضیان با افزایش قیمت همراه است اما این اقدام مناسب خواهد بود و باید عرصه و اعیان مسکن مهر به متقاضیان واگذار شود.

سعید صابونی - مدیرعامل سابق شرکت عمران شهر جدید پرند واگذاری مالکیت قطعی زمین به متقاضیان مسکن مهر را با افزایش قیمت همراه دانست و اظهار کرد: به طور طبیعی با واگذاری عرصه و اعیان به متقاضیان، کمی افزایش قیمت در واحدهای مسکن مهر خواهیم داشت.

وی درباره اینکه این زمین‌ها متعلق به دولت است و دیگر مردم کشور هم سهمی از این زمین‌ها دارند، گفت: دولت باید هزینه زمین را از متقاضیان دریافت کند.

صابونی خاطر نشان کرد: از ابتدا این طرح در عین توجه به دیگر دهک‌های جامعه برای دهک‌های پایین جامعه در نظر گرفته شده است.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در استان البرز تاکید کرد: افزایش عرضه مسکن در دولت‌ها تنها به تولید مسکن نیست بلکه مدیریت آن نیز مهم است.

به گفته صابونی در حال حاضر نزدیک به یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد خالی در تهران موجود است که این شهر به عنوان نمادی از کل کشور بر دیگر شهرها نیز تاثیر می‌گذارد و باید از خانه‌های خالی و معاملات مکرر مالیات اخذ شود.

مدیرعامل سابق شرکت عمران شهر جدید پرند با بیان اینکه مجلس می‌تواند با تصمیم‌گیری‌های مناسب مشکلات مسکن کشور را مهار کند، گفت: در حال حاضر حباب قیمت مسکن در حال شکسته شدن است و باید دید قیمت‌ها طی مدت اخیر چه قدر بوده، به چه میزانی رسیده و به چه سمتی در حال حرکت است.

لایحه واگذاری مالکیت قطعی اراضی مسکن مهر به مردم چند روز پیش با پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی به تصویب هیات وزیران رسید و برای طی تشریفات قانونی از سوی رییسجمهور تقدیم مجلس شد.