این ب‌ام‌و همه را دیوانه می‌کند

به گزارش افکارنیوز، از قدیم می‌گفتند که برند BMW بیشتر به درد اسپرت‌بازان و جوانان می‌خورد. درست برعکس Mercedes Benz که مسن‌ترها را هدف قرار داده بود.

البته این تصور بعدها با عرضه مدل‌هایی مختلف از هر دو شرکت به کلی تغییر یافت. اما هم‌چنان می‌شود آن حس قدیمی را زیر پوست محصولات جدید مشاهده کرد.

به عنوان مثال ب‌ام‌و سری سد کد E۹۲ یکی از جوان‌پسندترین تولیدات خودروسازان آلمان و چه بسا کل صنعت اتومبیل‌سازی است.

دقیقاً به همین خاطر بوده که بسیاری از شرکت‌های تیونینگ سراغ آن می‌رفتند تا با کشیدن دستی بر سر و رویش قابلیت‌هایش اسپرت آن را دو چندان کنند. تیونر Alfa Performance نیز یکی از آنها.

جدیدترین دستاورد این موسسه تیونینگ و آپشن، یک دستگاه سری سه کوپه M۳ است. محصولی که در نخستین نگاه این رنگ آبی خیره‌کننده‌اش است که بیننده را میخکوب می‌کند.

برای این خودرو دو جفت رینگ و لاستیک حرفه‌ای مخصوص پیست به اندازه ۱۹ اینچ در نظر گرفته شده است. تایرها از برند هنکوک مدل Ventus Evo و رینگ آلیاژی آن از برند S۳ است.

بدنه و به خصوص گلگیرهای آن مجدداً بازسازی شد‌ه‌اند. با افزایش حجم و باد دادن آنها، قابلیت‌های آیرودینامیک نیز افزایش پیدا کرده است.

اما بدون تردید مهم‌ترین قسمت این پروژه تیونینگ، قوای محرکه آن است. جایی که موتور استاندارد ۴۰۰۰ سی‌سی آن به حجم ۴۶۰۰ سی‌سی رسیده است. قدرت استاندارد نیز از ۴۲۰ اسب‌بخار به ۴۹۰ اسب‌بخار افزایش پیدا کرده است.

اکنون این M۳ میتواند به سرعت نهایی ۳۱۵ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند.