همراه اول در بورس درج شد

به گزارش افکارنیوز،محمدرضا عربی معاون شرکت بورس اوراق بهادار تهران از درج همراه اول در بورس تهران خبر داد و گفت: شرایط انتقال همراه اول از فرابورس به بورس احراز شده و نام این شرکت به عنوان چهارصد و هفتاد و هفتمین شرکت پذیرفته شده در بازار دوم بورس و با نماد " همراه " درج شد.

وی در مورد زمان انجام معاملات همراه اول در بورس تهران گفت: موافقت سازمان بورس در این خصوص اخذ شده و پیش بینی می شود که در اوایل هفته آینده معاملات همراه اول به بورس تهران منتقل شود.

عربی با اشاره به اینکه شرکت ارتباطات سیار در روز بیست و نهم بهمن ۹۱ در بورس تهران پذیرفته شد، اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده توسط شرکت بورس، در پایان روز شنبه نماد همراه اول در فرابورس متوقف شده و پس از انجام اقدامات فنی توسط شرکت

سپرده‌گذاری مرکزی، روز دوشنبه در صورت عدم بروز مشکل، نماد این شرکت به بورس تهران منتقل و معاملات آن به همان قیمت در بورس آغاز شود.

معاون شرکت بورس در ادامه از انتقال صندوق سرمایه گذاری کارکنان بانکها به بورس تهران خبر داد و اظهار کرد: علاوه بر انتقال همراه اول از فرابورس به بورس، شرکت بورس قصد دارد تا شرکت سرمایه‌گذاری صندوق کارکنان بانکها را نیز از فرابورس به بورس منتقل کند.

وی اظهار کرد: با انجام اقدامات لازم پیش بینی می شود که این شرکت نیز در هفته آینده به بورس تهران منتقل شود.

در روز ۲۸ آذرماه ۸۹، پنج درصد از سهام همراه اول برای اولین بار در بازار اول معاملات فرابورس عرضه شد و به قیمت ۳۴۹۵ تومان به فروش رفت.

سرمایه این شرکت با مالکیت ۱۰۰ درصدی مخابرات ایران، معادل ۲ هزار و ۶۴ میلیارد ریال بوده و پس از حدود ۲.۵ حضور در فرابورس به قیمت ۴ هزار و ۵۰۸ تومان معامله می شود و ۲۷ درصد از ارزش بازار فرابورس را در اختیار دارد که در صورت انتقال آن به بورس تهران از ارزش بازار فرابورس کاسته خواهد شد.