به گزارش افکارنیوز، به دنبال افزایش نگرانی سهامداران نسبت به وقایع سیاسی خاورمیانه و اصلاح قیمتی سهام برخی شرکت‌هایی که افزایش زیادی تجربه کرده بودند، بورس تهران از رکوردهای عجیب هفته گذشته عقب‌ نشست.

بنابراین گزارش همان طور که کارشناسان بازار پیش‌بینی می‌کردند، امروز بورس روند متعادل‌تری را طی کرد و با کاهش ۱۶۶ واحدی در نیمه ۵۸ هزار واحد تثبیت شد.

ارزش بازار نیز که طی هفته اخیر به حدود ۳۰۱ هزار میلیارد تومان رسیده بود، طی دو روز معاملاتی گذشته به کمتر از ۲۸۸ هزار میلیارد تومان رسیده است.

در جریان معاملات امروز مخابرات برای دهمین روز با صف فروش همراه شد و کاهش قیمت را تجربه کرد، این سهم در جلسات معاملاتی گذشته مشمول رفع گره معاملاتی شد و ۱۲ درصد طی این جلسه کاهش قیمت داشت.

همچنین مدیریت پروژه‌های نیروگاهی که طی هفته اخیر افزایش بی‌دلیلی به دنبال تقاضای خرید سهامداران روزهای خوشی را سپری می‌کرد، طی روزهای گذشته و به دنبال شفاف‌سازی شرکت همچنان در مسیر کاهش قیمت حرکت می‌کند.

همچنین امروز پالایش نفت بندرعباس با تلاش سهامدارانش از کاهش بیشتر قیمت در امان بود و با افزایش بسیار جزئی نسبت به روز معاملاتی گذشته مورد معامله قرار گرفت.

در ادامه ریزش و اصلاح قیمتی نمادها، گروه‌های بانکی مسیر نزولی را طی می‌کنند و در این میان بانک ملت با کاهش ۴ درصدی معامله شد؛ بانک پاسارگاد، بانک صادرات، بانک پارسیان و بانک تجارت نیز بیشترین تأثیر منفی را در شاخص رقم زدند.

در میان نمادها تنها فولاد مبارکه اصفهان و بیمه آسیا بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص داشتند؛ تهران شیمی، پتروشیمی فارابی، ‌ ملی سرب و روی ایران، کاشی اصفهان، فرآورده‌های تزریقی و صنایع شیمیایی ایران نیز افزایش قیمت داشته است.

در میان نمادها، کشتیرانی، فرآورده‌های نسوز و معدنی املاح ایران برترین تقاضا و در مقابل مدیریت پروژه‌های نیروگاهی، بانک ملت و مخابرات ایران برترین عرضه را به خود اختصاص داده‌اند.

در میان شاخص‌های منتخب بازار تنها شاخص بازار دوم با افزایش ۱۸۶ واحدی مثبت بود و دیگر شاخص‌ها روند منفی به خود گرفتند.

امروز سه عرضه عمده خودرویی (زامیاد، رایان سایپا و سرمایهگذاری سایپا) در جلسه معاملاتی امروز بورس معامله شدند.