به گزارش افکارنیوز، محمود بهمنی امروز در حاشیه مراسم تودیع خود و معارفه ولی الله سیف در بانک مرکزی با حضور معاون اول رئیس جمهوری ضمن دفاع از عملکرد خود در این بانک گفت: با امکاناتی که موجود بود، نمی‌توان بیش از آنچه انجام شد توقع داشت. طی این مدت ۴۶ سال سابقه بانکی را به کار گرفتم. ۳۲ سال تدریس دانشگاهی به دردم نخورد و تنها چیزی که طی این مدت به من کمک کرد تجربه سیستم بانکی و هماهنگی همکاران بانک‌ها و بانک مرکزی بود وگرنه این موفقیت‌ها نمی توانستیم را کسب کنیم.

رییس کل سابق بانک مرکزی با تاکید بر اینکه تمام آنچه به ذهنم رسید انجام دادم، افزود: در شرایط تحریم کار را پیش بردیم، اگر می‌خواستم در مورد کارهایی که انجام شده صحبت کنم باید فقط سه ساعت به اقداماتی که برای عبور از تحریم انجام دادیم می پرداختم که کاملا محرمانه بود. اگر می خواستم در پاسخ به نمایندگان مجلس و افرادی که سئوال می‌کنند این مسائل را بازگو کنم به ضرر کشور و نظام بود، زیرا این مسائل محرمانه است.

وی با تاکید بر اینکه در مورد چگونگی رفع اتهامات به بانک مرکزی در مورد تامین منابع یارانه نقدی در جبران کمبود منابع دولت گفت: بانک مرکزی کار خلافی نکرده و در مقابل بسیاری از مسائل ایستاده است. در این زمینه می توان به مصوبه ۵۷ هزار میلیارد تومانی مجلس در مورد اجرای قانون هدفمندی‌ یارانه‌ها در سال ۸۹ اشاره کرد و با توجه به اینکه در ابتدای قانون قیمت حامل های انرژی افزایش پیدا نکرده بود منابعی برای پرداخت یارانه وجود نداشت بنابراین بانک مرکزی به دولت مبلغی را قرض داد که به عنوان بدهی دولت به حساب می‌آید اما هیچ گاه برای هیچ امری برداشت غیر قانونی از بانک مرکزی صورت نگرفته است.

بهمنی در مورد دستورالعمل اجرایی نظارت بر فعالیت صرافیها که توسط شورای پول و اعتبار تصویب شده است، گفت: سرمایه لازم برای ایجاد صرافیها براساس این دستورالعمل افزایش یافت اما این تصمیم فردی نبوده و با موافقت کلیه اعضای شورای پول و اعتبار صورت گرفته است اما از طریق معاون نظارتی بانک مرکزی درخواست کردیم که این مصوبه اصلاح شود که باید چنین اتفاقی بیفتد.