مایکروسافت با ۷/۲ میلیارد دلار نوکیا را می‌خرد

به گزارش افکارنیوزبه نقل از رویترز؛ شرکت مایکروسافت امروز(سه‌شنبه) اعلام کرد که بخش صنایع گوشی‌های تلفن همراه نوکیا را به مبلغ ۵/۴۴ میلیارد یورو(معادل ۷/۲ میلیارد دلار) خریداری خواهد کرد.

شرکت نوکیا در فنلاند، که زمانی یکی از شرکت‌های پیشرو در عرصه موبایل بود، در تلاش است تا به چالش‌های ناشی از سازندگان تلفن‌های همراه هوشمند به مانند اپل و سامسونگ پاسخ دهد.

تحلیلگران می‌گویند قمار استفان الاپ، مدیر عامل شرکت نوکیا، که در سال ۲۰۱۱ تصمیم گرفت از ویندوز موبایل مایکروسافت که هنوز آزمایش نشده بود استفاده کند، هنوز ثمره‌ای نداشته است.

انتظار می‌رود این قرارداد در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۴ منعقد شده و مورد تصویب سهامداران نوکیا قرار گیرد. نوکیا از سال ۲۰۱۱ وارد همکاری با شرکت مایکروسافت شد و از نرم‌افزار ویندوز موبایل برای تلفن‌های همراه خود استفاده می‌کند.

نوکیا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده است که انتظار دارد الاپ، به همراه مدیران ارشد این شرکت یعنی جو هارلو، یوها پوتکیرانتا، تیمو کویتانن و کریس وبر پس از انعقاد قرارداد به مایکروسافت خواهند پیوست. در این بیانیه به پست احتمالی آتی آنها اشاره‌ای نشده است.

در این بیانیه اعلام شده ریستو سیلاسما، رئیس هیأت مدیره، مسؤولیت‌های مدیر عامل اجرایی را بر عهده خواهد گرفت تا این شرکت یک مدیر عامل جدید استخدام کند.

الاپ، یک شهروند کانادایی که در سال ۲۰۱۰ توسط نوکیا از مایکروسافت منتقل شد یکی از چهرههای شاخص برای جانشینی مدیر عامل کنونی مایکروسافت است.