معاملات سکه ‌آتی تقویت شد

به گزارش افکارنیوز، معاملات آتی سکه در جلسه معاملاتی ۱۰ شهریور ۹۲ با کاهش حداقل ۴ درصدی خرید و فروش شده و سرمایه‌گذاران روزهای گذشته خود را متضرر کرد، به طوری که سکه آتی شهریور حدود یک میلیون و ۱۰۴ هزار تومان معامله شد.

بنابراین گزارش، در این جلسه معاملاتی سکه تحویل مهرماه نیز با کاهش حدود ۴ درصدی به محدوده یک میلیون و ۶۰ هزار تومان رسید.

بنابراین گزارش، سررسید معاملاتی شهریورماه و مهرماه بورس کالا با کمی تقویت در مجموع با حجمی نزدیک به ۱۵۰۰ قرارداد پیگیری شدند؛ سکه شهریور ماه یک میلیون و ۱۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان در آخرین قیمت و سر رسید مهرماه یک میلیون و ۱۶۶ هزار تومان ارزش‌گذاری شد.

در جریان معاملات امروز سکه آتی بورس کالا، سررسید آبان ماه بیشترین حجم قراردادهای آتی را به خود اختصاص داد و با حجمی نزدیک به ۹ هزار قرارداد با افزایش ۱.۲۹ درصد با قیمت تسویه شده یک میلیون و ۲۱۰ هزار و ۹۳۰ تومان معامله شد.

همچنین سررسید معاملاتی آذر ماه در ساعات پایانی افزایش بیش از ۲.۵ درصدی را تجربه کرد و با حجمی نزدیک به ۶ هزار و ۲۰۰ قرارداد، به قیمت تسویه شده یک میلیون و ۲۴۰ هزار و ۷۷۵ تومان به کار خود پایان داد.

به گزارش فارس، مدیر بازرسی و امور اعضای بورس کالا از لغو مجوز کارگزاری ایران سهم در بخش قراردادهای آتی خبرداده بود و تاکید کرده بود که این شرکت مجاز به فعالیت در بخش قراردادهای آتی نیست.

طبق مصوبه هیئت پذیرش درخصوص تعیین وجه تضمین اولیه قرارداد آتی سکه طلا و با توجه به افزایش قیمت تسویه روزانه قراردادهای فعال طی روزهای اخیر، از روز شنبه ۱۶ شهریورماه ۹۲ پس از اتمام روز معاملاتی وجه تضمین اولیه با افزایش ۱۵۰ هزار تومانی ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تعیین شده است.