رشد اقتصادی منفی ۵.۵ درصد

به گزارش افکارنیوز، علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی در حکمی، محمد شرفشاهی را به سمت مدیرکل دفتر وزارتی منصوب و از خدمات ابراهیم حکیمی مدیر کل سابق این دفتر تقدیر کرد.

وی در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل جدید دفتر وزارتی وزارت امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه شرفشاهی از همکاری قدیمی نهاد ریاست جمهوری است، گفت: به دلیل اهمیت هماهنگی امور مربوط به ستاد وزارتخانه از او خواستم مسوولیت دفتر وزارتی را برعهده بگیرد.

طیب نیا درخصوص نقش و جایگاه وزارت اقتصاد تاکید کرد: وزارت اقتصاد متولی تنظیم سیاست‌های مالی و اقتصادی کشور است.

وی افزود: امروز ما در خطیرترین و حساس ترین مقاطع تاریخ اقتصاد کشور هستیم.

وزیر اقتصاد تصریح کرد: تورم شدید، رشد اقتصادی منفی در حد ۵.۵ درصد، بیکاری و خیل گسترده جوانان بیکار و جویای کار، مطالبات گسترده ای که برای مردم از دولت یازدهم ایجاد شده و نیز رای اعتماد بی سابقه نمایندگان مجلس باعثسنگینی مسئولیت ما شده و باید تلاش کنیم از این شرایط عبورکنیم.

طیب نیا از همکاران خواست همانند گذشته همکاری صمیمانه ای جهت پیشبرد اهداف وزارتخانه داشته باشند.

وزیر اقتصاد همچنین ابراهیم حکیمی را به عنوان مشاور وزیر و مدیرکل دفتر ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت امور اقتصادی و دارایی منصوب و از زحمات جلال الدین حیدری مدیرکل سابق این دفتر تقدیر کرد.

در ادامه این مراسم مدیرکل دفتر وزارتی با قدردانی از حسن اعتماد وزیر اقتصاد اظهار داشت: رای مجلس شورای اسلامی به دکتر طیب نیا رای پرمعنایی بود.

شرفشاهي افزود:ر اي بالا و بي سابقه مجلس شوراي اسلامي به وزير اقتصاد حكايت از اين دارد كه حوزه فعاليت ها و حيطه مسووليت هايي كه برعهده هريك از ماست، بايد با تلاش و سعه صدر بيشتر تحقق پيدا كند.