معاون وزیر مسکن وشهرسازی با بیان اینکه در سال ۹۲ هیچ ایرانی بدون خانه نخواهد بود، گفت: سایت مسکن مهر تا پایان دولت دهم بسته نخواهد شد.

ابوالفضل صومعلو در گفتگو با مهر با بیان اینکه تا پایان سال ۹۲ هیچ ایرانی بدون خانه نخواهد بود، گفت: اگر امسال نیز مانند سال گذشته با همکاری بانکها همراه باشد به این هدف می رسیم.

وی درباره آخرین آماری که از وزارت تعاون منتشر شد مبنی بر اینکه تنها ۳۷ درصد از متقاضیان، مسکن مهر دریافت کرده اند، اظهار داشت: حدود ۴۰ هزار واحد در سال گذشته افتتاح شد و حدود ۲۰۰ هزار واحد هم آماده بهره برداری است.

صومعلو در خصوص دلیل عدم افتتاح این واحدها گفت: مسئولان محلی علاقه مند هستند تا با حضور مسئولان عالیرتبه کشوری واحدها را افتتاح کنند؛ به همین جهت این مراسم به عقب می افتد، مثلا در استان ایلام سه بار افتتاح یک پروژه به تاخیر افتاده است که اگر به همین صورت ادامه پیدا کند برنامه دیگری را برای افتتاح این واحدها اجرا خواهیم کرد.

معاون وزیر مسکن درباره ادامه طرح مسکن مهر پس از دولت دهم اظهار داشت: اگر تسهیلات مسکن مهر اختصاص پیدا کند تا سال ۹۲ به هدف رئیس جمهور برای خانه دار شدن تمام ایرانیان دست پیدا می کنیم و نگرانی برای پس از دولت دهم وجود ندارد.

وی افزود: امسال اگر ۱۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات به مسکن مهر اختصاص یابد ۷۷۶ هزار واحد که مراحل اسکلتی آنها به پایان رسیده به بهره برداری می رسد.

صومعلو تصریح کرد: تا پایان دولت دهم سایت مسکن مهر بسته نخواهد شد و متقاضیان می توانند ثبت نام کنند.