وظایف قائم مقام وزیر نفت هنوز تعیین نشده است

به گزارش افکارنیوز، سید کاظم وزیری هامانه در پاسخ به این سوال که وظایف قائم مقام وزیر نفت چیست؟ گفت: وظایف این سمت به صورت توافقی بین وزیر نفت و قائم مقامش تعیین می‌شود؛ در واقع کارها در این حوزه تقسیم می‌شود.

قائم مقام وزیر نفت در مورد وظایف محول شده به او از سوی وزیر نفت هم اظهار کرد: تا کنون تقسیم کاری در این زمینه صورت نگرفته است.

وی در مورد تداخل عملکرد قائم مقام و وزیر نفت نیز یادآور شد: وزیر نفت برخی وظایف را خودش و برخی دیگر را به معاونانش ارجاع می‌دهد که در این دوره نیز آقای زنگنه تصمیم گرفتند که قائم مقامی داشته باشند و برخی از این وظایف را به او ارجاع دهند.

هامانه در مورد اینکه در دوره‌های گذشته چنین سمتی در وزارت نفت وجود داشت یا خیر نیز گفت: در مقطعی از دوره وزرات آقای آقازاده سمت قائم مقام وجود داشت. همچنین آقای غرضی هم قائم مقام داشت. در دوران وزارت آقای نوذری نیز آقای کردان قائم مقام وزیر نفت بود.

قائم مقام وزیر نفت در مورد زمان حضورش در وزارت نفت نیز گفت: باید در ابتدا مقدمات این کار آماده شود اما تا زمانی که این حضور رسمی شود سعی می کنم مراجعه داشته باشم.

هامانه در پاسخ به این سوال که به عنوان قائم مقام اولویت کاری شما چه خواهد بود؟ گفت: قائم مقام وریز نفت تابع وزیر است و اولویت‌های آقای زنگنه اولویت‌های من هم هست.

گزارش ایسنا، دیروز بیژن نامدار زنگنه در حکمی هامانه را به عنوان قائم مقام خود منصوب کرد.

سید کاظم وزیری هامانه متولد سال ۱۳۲۴ در یزد است. او دارای تحصیلات کارشناسی مهندسی مکانیک و کارشناسی ارشد مدیریت دولتی است که در ۲۰ آذر ۱۳۸۴ پس از رای اعتماد مجلس شورای اسلامی اولین وزیر نفت کابینه محمود احمدینژاد- رئیسجمهور دولت نهم- شد اما دو سال بعد از این سمت برکنار شد.