نمایشگاه‌های پاییزه برپا شد

به گزارش افکارنیوز، مجتبی شیرقاضی، معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران از افتتاح و آغاز به کار نمایشگاه‌های پاییزه از امروز ۱۳ شهریور خبر داد و گفت: در راستای ابلاغ معاون توسعه بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت مشابه سایر استان‌ها اقدام به برپایی نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا تحت عنوان پاییزه کرده‌ایم.

وی ادامه داد: امروز در تهران شاهد آغاز به کار چهار نمایشگاه ارم، فرهنگسرای خاوران، حکیمیه و بوستان ولایت هستیم.

شیرقاضی با بیان این‌که شاخص کالاهایی که در این نمایشگاه‌ها عرضه می‌شود عمدتا لوازم التحریر، کیف و کفش و پوشاک است، بیان کرد: در کنار این کالاها یک سری از اقلام مواد غذایی مورد نیاز خانوارها مثل برنج، مرغ و شکر نیز عرضه می‌شود.

معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران تصریح کرد: تخفیفی که در این نمایشگاه برای مجریان که عمدتا مجمع امور صنفی صنوف تولیدی و توزیعی تهران و مصرف‌کنندگان در نظر گرفته‌ایم در حدود ۱۰ تا ۲۰ درصد است.

وی با تاکید بر مستقر شدن بازرسان در طول برگزاری این نمایشگاه‌ها تصریح کرد: اگر قیمت و کیفیت کالاها مناسب نباشد بازدیدکنندگان می‌توانند به بازرسان شکایت کرده تا به سرعت به این موارد رسیدگی شود.

شیرقاضی در پاسخ به این سوال که آیا تخفیفات ۱۰ تا ۲۰ درصد شامل کالاهای اساسی نیز می‌شود بیان کرد: برای کالاهای اساسی بحثتخفیف مطرح نیست زیرا قیمت این کالاها از قبل مصوب شده است ولی قاعدتا قیمت توزیع این کالاها در نمایشگاه در مقایسه با بازار آزاد کمتر است.

معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران در پاسخ به این سوال که سهمیه توزیع کالاهای اساسی در نمایشگاه‌های پاییزه چه میزان است گفت: عدد سهمیه توزیع کالاهای اساسی در نمایشگاه‌های پاییزه را نمی توانیم اعلام کنیم ولی تا جایی که درخواست‌های مردمی باشد کار توزیع این کالاها در طول ۱۰ روز نمایشگاه انجام می‌شود.

شیرقاضی با تاکید بر این‌که هر چند کالاهای اساسی در نمایشگاه پاییزه عرضه می‌شود ولی شاخص اصلی دراین نمایشگاه‌ها کیف و کفش، پوشاک و لوازم التحریر است.

وی تصریح کرد: در طول سال نمایشگاه‌های متفاوتی نظیر طرح ضیافت برگزار می‌شود که شاخص اصلی توزیع کالاها در آن‌ها کالاهای اساسی است و در نمایشگاه‌های طرح رمضان پوشاک عرضه نمی‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که کاها با چه میزان تخفیفی در اختیار غرفه‌داران قرار می‌گیرد گفت: تخفیف برای غرفه‌داران معنایی ندارد. کمیته برگزاری نمایشگاه‌ها بر اساس آنالیزها و شاخص‌های خود قیمت تحویل غرفه‌ها را استخراج و تحویل مردم می‌دهند.

معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران با بیان این‌که غرفه‌داران عمدتا تولید‌کننده هستند اظهار کرد: این تولیدکنندگان بدون واسطه اقدام به عرضع مستقیم کالاهای خود می‌کنند. مزیت عرضه مستقیم کالاها هم این‌است که تولیدکنندگان پول و سود خود را بلافاصله بدون دخالت بازار و یا فروش چکی و تعهدی دریافت می‌کنند.

شیرقاضی در پایان با تاکید بر اینکه در این نمایشگاهها فروش تضمینی و چکی وجود ندارد خاطرنشان کرد: تولیدکنندگان با احتساب قیمت تمام شده و سود خود ۱۰ تا ۲۰ درصد تخفیف به مصرفکنندگان میدهند.