شاخص ۷۱۹ واحد افت کرد

به گزارش افکارنیوز، شاخص بورس تهران آخرین روز کاری هفته جاری را با افت ۷۱۹ واحدی و رسیدن به رقم ۵۸ هزار و ۲۴۳ به پایان رساند که این روند منفی حدود ۱۰ روز است که در بورس تهران وجود دارد که بیشترین دلیل آن اتفاقات سیاسی منطقه است.

بر این اساس ارزش بازار تهران نیز به بیش از ۲۸۸ هزار میلیارد تومان رسیده است که هلدینگ خلیج فارس، ملی مس، نفت بندرعباس، پتروشیمی تأمین و سرمایه غدیر بیشترین تأثیر را در افت شاخص به خود اختصاص دادند.

بر اساس این گزارش، روند منفی در اکثر شرکت‌های بورسی حاکم بود و تنها کمتر از ۳۰ شرکت بورسی رشد اندک قیمت را تجربه کردند و همان طور که در همه اخبار اعلام می شود، مسائل سیاسی منطقه مهمترین دلیل افت بازار است و در مقابل افت بازار سرمایه، قیمت دلار و سکه نیز با رشد روبه رو شد تا بازار در مقابل این اتفاقات و اخبار اخیر منطقه به نوعی واکنش خود را نشان دهد.

گفتنی است، در یک ماه اخیر بورس تهران طی ۲۰ روز کاری، ۱۰ روز منفی و ۱۰ روز مثبت را پشت سر گذاشت. البته شاخص بورس تهران پس از روز‌های پر جهشی که در مرداد ماه تجربه کرد پیش بینی این افت می شد روند منفی زودتر از پیش بینی ها به دلیل اخبار منفی درمورد سوریه شروع شد و پس از رسیدن شاخص به کانال ۶۱ هزار واحد، از چهارم شهریور ماه افت و سقوط شاخص شروع شد تا اینکه در پایان روز جاری به ۵۸ هزار و ۲۴۳ هزار واحد رسید و تنها ۲۴۳ واحد تا سقوط به کانال ۵۷ هزار واحد فاصله دارد.

گفتنی است، تا زمانی که منطقه درمورد سوریه به نتیجه قطعی برسد روند بازار به همین شکل خواهد بود و تا بتدای مهر ماه که گزارشهای ۶ ماهه شرکتها منتشر می شود روند منفی ادامه خواهد داشت.