به گزارش افکارنیوز، در حکم بیژن زنگنه خطاب به عباس شعری مقدم آمده است: بنا به پیشنهاد اعضای محترم هیئت مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی، به استناد حکم ذیل ماده ٥ قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت مصوب ١٩ / ٢ / ٩١ مجلس شورای اسلامی، بدینوسیله به عنوان مدیرعامل شرکت و معاون وزیر در امور پتروشیمی منصوب می شوید.

وزیر نفت همچنین در نامه ای از زحمات عبدالحسین بیات، در دوره تصدی مدیریت عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی تقدیر و تشکر کرد.
عباس شعری مقدم که به تازگی به عنوان مدیرعامل شرکت نبکو(شرکتی خصوصی فعال در سرمایه گذاری در صنایع نفت، گاز، پتروشیمی و انرژی در ایران) انتخاب شده بود از امروز کار خود را در شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران آغاز می کند.

وی از شهریور ۹۰ تا مرداد ۹۲ به عنوان معاون مدیرعامل شرکت نبکو مشغول فعالیت بود. سابقه ورود شعری مقدم به صنعت نفت به سال ۱۳۴۵ باز می گردد. وی از سال ۴۵ تا سال ۶۲ در سطوح مختلف سرپرستی و مدیریت میانی در مجتمع پتروسیمی شیراز مشغول فعالیت بود.

در فاصله زمانی سالهای ۶۲ تا ۷۳ عضو هیات مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی و مدیر فنی و مدیر عملیات این شرکت بود، سپس سال ۷۳ به مجتمع پتروشیمی بندرامام رفت و تا سال ۸۵ به عنوان رییس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت سهامی پتروشیمی بندرامام به فعالیت پرداخت.

شعری مقدم در اردیبهشت ۸۵ بازنشسته شد اما در این سال فعالیت نفتی خود را در بخش خصوصی آغاز کرد. وی از سال ۸۵ تا ۸۷ مدیر عامل شرکت سهامی پتروشیمی باختر بود. همچنین در فاصله زمانی سالهای ۸۷ تا ۹۰ در شرکت پلیمر آریا ساسول با سمت مدیرعامل فعالیت می کرد.