جزئیات نخستین جلسه شورای پول و اعتبار

به گزارش افکارنیوز، بانک مرکزی اعلام کرد: در ابتدای اولین جلسه شورای پول و اعتبار در دولت تدبیر و امید که از ساعت ۱۶ الی ۱۹ در بانک مرکزی به طول انجامید، ولی‌اله سیف، ‌رئیس کل بانک مرکزی و رئیس شورای پول و اعتبار ضمن خوشامدگویی به حاضران و تبریک ایام دهه کرامت و تلاقی مبارک سالروز ولادت حضرت ثامن الحجج امام رضا علیه السلام با برگزاری اولین جلسه شورای پول و اعتبار، وارد دستور کار جلسه شد.

در ادامه نشست، شورای پول و اعتبار در راستای اجرای تبصره ذیل ماده ۲۳ قانون «بهبود مستمر محیط کسب و کار» فرم یکنواخت عقد مشارکت مدنی را در ۲۸ ماده و ۹ تبصره را مورد تصویب قرار داد.

همچنین در این جلسه، سقف فردی تسهیلات قرض الحسنه به زندانیان نیازمند، بدهکاران دیه، جرایم غیرعمد و سایر محکومان غیرکلاهبرداری به مبلغ ۱۵۲۰ میلیون ریال و مدت بازپرداخت آن به ۲۱۵ ماه تصویب و مقرر شد تبصره یک ذیل ماده ۶ آیین نامه اجرایی مربوطه جهت اصلاح و رعایت سقف فردی مصوب به هیات وزیران منعکس شود.

این جلسه با حضور اکثریت اعضای شورای پول و اعتبار تشکیل شد و علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی، حجتی وزیر جهاد کشاورزی، محمدباقر نوبخت معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور، محسنی اژه‌ای دادستان کل کشور و محمدرضا فرزین مدیرعامل صندوق توسعه ملی در این جلسه حضور داشتند.

همچنین دو عضو ناظر شورای پول و اعتبار احمد توکلی و محمد حسن نژاد نمایندگان مجلس و پیمان نوری و کورش پرویزیان به عنوان کارشناسان اقتصادی در جلسه حضور یافتند.